اَبَربدهکارانی که اقتصاد کُره را رونق می‌دهند!

سریال «بازی مرکب» محرک تازه رشد اقتصادی کره‌جنوبی است؛ کشوری که صادرات فرهنگی‌اش از لوازم خانگی پیشی گرفت

سریال «بازی مرکب»  که پخش آن از ۱۷ سپتامبر از شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس آغاز شده، با جلب بیننده‌ بسیار در سطح جهان محرک تازه رشد اقتصادی کره‌جنوبی شده است! شرکت نتفلیکس اعلام کرده همکاری سال گذشته این شرکت با صنعت فیلم و سریال کره‌جنوبی، در مجموع موجب تزریق ۱.۹میلیارد دلار به اقتصاد این کشور شده است.

شهروندآنلاین: صدها اَبَربدهکار و غرق در مشکلات مالی شدید می‌خواهند در شرایطی اسرارآمیز بر سر میلیاردها وون کره‌جنوبی (تقریبا 38میلیون دلار) رقابت کنند؛ رقابتی خونبار! همه آنان که در آستانه نابودی مالی زندگی می‌کنند، کاراکترهای «بازی مرکب»اند.

شخصیت‌ها در سریال «بازی مرکب» درگیر بازی‌های هیجان‌انگیز، کودکانه، اما مرگبار می‌شوند. هر شخصی که در این بازی‌ شکست بخورد، جان می‌بازد، اما آن که در نهایت زنده بماند جایزه را می‌برد. آنان که چیزی برای باختن ندارند، زندگی خود را قمار می‌کنند تا برنده این رقم هنگفت شوند تا نه‌تنها بدهکاری‌‌شان را بپردازند، بلکه زندگی‌شان را هم دگرگون کنند.

هوانگ دونگ هیوک، نویسنده و کارگردان کره‌ای سریال 9 اپیزودی «بازی ماهی مرکب» یا «بازی مرکب» (Squid Game) به نشریه ورایتی گفت: «می‌خواستم داستانی بنویسم که تمثیلی یا حکایتی درباره جامعه سرمایه‌داری مدرن باشد، چیزی که یک رقابت شدید را به تصویر می‌کشد، تا حدودی مانند رقابت شدید زندگی. اما می‌خواستم از شخصیت‌هایی استفاده کنم که همه ما در زندگی واقعی ملاقات کرده‌ایم.»

حالا «بازی مرکب»  که پخش آن از ۱۷ سپتامبر از شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس آغاز شده، با جلب بیننده‌ بسیار در سطح جهان محرک تازه رشد اقتصادی کره‌جنوبی شده است!

سریال «بازی مرکب». PHOTO : NETFLIX

به گزارش یورو نیوز، این سریال، بر اساس اعلام شرکت نتفلیکس پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش این شبکه است و یک سال پس از نمایش موفق فیلم کره‌ایِ پارازیت (انگل) که برنده جایزه اسکار شد، نشان‌دهنده ادامه حضور پررنگ کره‌جنوبی در بازار جهانی محصولات فرهنگی است، چنانکه نتفلیکس اعلام کرده همکاری سال گذشته این شرکت با صنعت فیلم و سریال کره‌جنوبی، در مجموع موجب تزریق ۱.۹میلیارد دلار به اقتصاد این کشور شده است.

گزارش این شرکت چند ملیتی آمریکایی همچنین نشان می‌دهد نتفلیکس در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی موفق به ایجاد ۱۶هزار شغل تمام‌وقت در کره‌جنوبی شده و درآمد صنعت سرگرمی این کشور نیز تحت تأثیر همکاری با این شرکت طی چهار سال گذشته ۴.۷میلیارد دلار افزایش یافته است. اکنون با موفقیت سریال «بازی مرکب» انتظار می‌رود رشد صنعت سرگرمی و تفریح کره‌جنوبی شتاب بیشتری بگیرد.

علاوه بر صنعت سینما، کره‌جنوبی در سال‌های اخیر موسیقی پاپ خود را هم جهانی کرده و توانسته با آثار گروه بی‌تی‌اس در صدر فهرست پرفروش‌ترین آهنگ‌های بازار آمریکا بنشیند.

کره‌جنوبی در مجموع طی سال گذشته میلادی موفق شده ۱۰.۸میلیارد دلار از محل صادرات محتوای فرهنگی و محصولات صنعت سرگرمی خود درآمد کسب کند؛ رقمی که از صادرات محصولات لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی فراتر رفته است!

ارزش صادرات صنعت سرگرمی کره‌جنوبی شامل بازی، موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی طی سال گذشته ۶.۳درصد رشد کرده است؛ آن هم در حالی که ارزش کل صادرات این کشور تحت تأثیر رکود ناشی از همه‌گیری کرونا ۵.۴درصد افت کرده بود.

داده‌های مرکز آمار کره‌جنوبی همچنین نشان می‌دهد رشد اشتغال در بخش تفریح و سرگرمی این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۷درصد بوده؛ در حالی که این میزان در بخش صنعت کره‌جنوبی به‌عنوان موتور محرک اقتصاد این کشور، فقط ۲۰درصد بوده است.

داده‌های مرکز آمار کره‌جنوبی نشان می‌دهد رشد اشتغال در بخش تفریح و سرگرمی این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۷درصد بوده؛ در حالی که این میزان در بخش صنعت کره‌جنوبی به عنوان موتور محرک اقتصاد این کشور تنها ۲۰درصد بوده است.

در همین حال، بنیاد کره‌ای تبادل فرهنگی بین‌المللی (KOFICE) هم با انتشار گزارشی اعلام کرده رشد مخاطب فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی تولیدشده هنرمندان کره‌جنوبی موجب افزایش ۵.۵درصدی فروش محصولات مصرفی این کشور مانند لوازم آرایشی، پوشاک و محصولات غذایی شده است.

این گزارش همچنین حاکی است ۱۳درصد گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۹ میلادی به کره‌جنوبی سفر کردند، تحت تأثیر مشاهده فیلم و سریال‌های کره‌ای و فقط با هدف تجربه فرهنگ عامه و حضور در رویدادهای فرهنگی به این کشور آمده بودند و در مجموع هم ۲.۷میلیارد دلار در کره‌جنوبی هزینه کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.