وزنه‌برداری زنان ایران از مردان سبقت گرفت

دختران وزنه‌بردار ایران توانستند در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به کاپ سومی دست پیدا کنند

نتیجه تاریخی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان ایران در شرایطی رقم خورد که پسران ایرانی در مسابقات جهانی به میزبانی جده انتظارات را برآورده نکردند.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی عربستان به پایان رسید و تیم پسران ایران انتظارات را برآورده نکرد و در مقابل، تیم دختران در اولین حضور خود تاریخ‌سازی داشت.

تیم ملی دختران ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد که از تیم هشت نفره ایران ۲ مدال نقره و ۲ برنز و سکوی سومی تیمی به‌دست آمد. البته  دو وزنه‌بردار هم اوت شدند هر چند که باید بیشتر از این روی تیم دختران کار کرد اما بازهم در اولین حضور، خوب ظاهر شدند. تیم دختران در رده‌بندی امتیازی، سوم و در رده‌بندی مدالی، سیزدهم شد.

تیم ملی دختران ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد که از تیم هشت نفره ایران ۲ مدال نقره و ۲ برنز و سکوی سومی تیمی به‌دست آمد

نکته مهم‌تر این است یکتا جمالی در سال ۲۰۲۱ توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. او با وجود اینکه رده سنی‌اش نوجوانان بود، در مسابقات جوانان جهان سوم شد و اولین مدال جهانی دختران ایران را گرفت. در مسابقات نوجوانان جهان هم نایب قهرمان شد و اولین مدال نقره تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران را کسب کرد. جمالی، استعدادی است که با سرمایه‌گذاری روی او و حمایت بیشتر می‌توان در آینده شاهد مدال‌آوری بیشتری از او بود. غزاله حسینی نیز در اولین تجربه بین‌المللی خود مدال برنز دوضرب را گرفت.

از ۴۸ حرکت تیم ملی دختران، ۱۷ حرکت به‌درستی انجام نشد و ۳۱ وزنه هم مهار شد و نمایندگان ایران چراغ سفید گرفتند.  البته هیچ‌کدام از نمایندگان ایران هر شش حرکت خود را به‌درستی انجام ندادند که کادرفنی باید به این نکته هم توجه کند.

با این‌حال در روزهایی که وزنه‌برداری مردان ایران در مسیر افت و نزول به‌سر می‌برد، کسب مقام سوم جهان چند سال بعد از افتتاح رسمی وزنه‌برداری در ایران می‌تواند خبر خوشی باشد. باید دید برای المپیک 2024 پاریس دختران وزنه‌بردار ایران می‌توانند خودشان را به یک سکوی تاریخی نزدیک کنند یا این موضوع به تعویق خواهد افتاد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.