ملکه عصا به‌دست شد!

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 13 اکتبر 2021

«تعهد اروپا برای کمک به افغانستان»، «اقتصاد ویروسی جهان و افزایش فقر و گرسنگی»، «با قایق، با دوچرخه، پای پیاده؛ سفری برای واکسیناسیون»، «ترک کار در ایالات متحده به امید روزهای بهتر»، «کریسمس با قفسه‌های نه‌چندان پُر در بریتانیا» و «ملکه عصا به‌دست شد» در روزنامه‌های جهان.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز تصویر اصلی خود را به افغانستان اختصاص داده با این توضیح: «توجه به نیازها در افغانستان» و «آوارگان افغانستانی در کابل. اتحادیه اروپا متعهد شد 1.15 میلیارد دلار به افغانستان کمک کند.»

«وقفه در عرضه و ویروس، مانع بهبود جهانی می‌شود»، «نابرابری در حال گسترش است» و «گزارش اقتصادی صندوق بین‌المللی پول (I.M.F.) از دسترسی نابرابر به واکسن‌ها می‌گوید» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که گفته: «سه‌شنبه صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین  گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان هشدار داده در حالی‌که اقتصاد جهان برای یافتن جایگاه خود تلاش می‌کند، طغیان مجدد ویروس کرونا و به‌شماره افتادن نفس زنجیره تأمین، روند بهبود جهانی را تهدید می‌کند. میزان کلی رشد اقتصادی کشورهای جهان امسال نزدیک به 6 درصد باقی می‌ماند. فقر، گرسنگی و بدهی‌های مهارنشدنی در سراسر جهان در حال افزایش است. اشتغال به ویژه برای زنان کاهش یافته است و بسیاری از دستاوردهای آنان را در سال‌های اخیر معکوس کرده است.»نیویورک تایمز

واشینگتن‌پست

«با قایق، با دوچرخه، پای پیاده؛ سفری برای واکسیناسیون»؛ «سفر برای واکسینه‌کردن دورافتاده‌ترین جوامع کلمبیا » عناوین گزارش واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی که تیم واکسیناسیونی را نشان می‌دهد عازم نقاط دورافتاده کلمبیا برای واکسینه‌کردن مردم آن مناطق.

«با مشاهده گزینه‌ها و انتخاب‌ها، میلیون‌ها نفر شغل خود را ترک می‌کنند» عنوان گزارشی در صفحه نخست است که گفته: «تعداد بی‌سابقه‌ای از کارکنان در ایالات متحده در حال ترک شغل خود هستند. بر اساس داده‌های جدیدی که سه‌شنبه وزارت کار منتشر کرد، حدود 4.3 میلیون نفر شغل خود را در آگوست ترک کردند، تقریبا 3 درصد از نیروی کار. این ارقام از رکورد قبلی 4 میلیون نفر در آوریل بیشتر است که نشان می‌دهد چگونه بیماری همه‌گیر همچنان ذهن کارکنان را در مورد شغل و زندگی‌شان مشغول کرده است. تعداد این افراد به بالاترین حد خود رسیده، که ترکیبی از عوامل در آن دخیل است، از جمله اینکه آمریکایی‌ها فرصت‌های شغلی بیشتر و حقوق بهتر را در جاهای دیگر می‌بینند و تشخیص می‌دهند و  برای یافتن فرصت‌های بهتر ترک کار می‌کنند.»واشینگتن پست

تایمز

«تراکم  در بزرگ‌ترین بندر، کشتی‌ها را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند» عنوان گزارش اصلی روز چهارشنبه تایمز است که بر هرج‌ومرج در بندر Felixstowe تمرکز کرده، جایی که کانتینرها انباشته شده و به‌دلیل کمبود راننده کامیون، امکان جابه‌جایی نیست.

این گزارش گفته محموله‌های کریسمس از جمله کالاهای معطل‌مانده است شامل اسباب‌بازی، کالاهای برقی، دوچرخه و لوازم خانگی. این روزنامه گفته: «به وزیران هشدار داده شده که ممکن است قفسه‌ها با کمبود رو‌به‌رو شود. Felixstowe  معمولا بیش از یک‌سوم محموله‌های واردات و صادرات بریتانیا را مدیریت می‌کند و بیشتر آن اسباب‌بازی و مبلمان است.»

تصویر اصلی تایمز (همچنین دیلی‌تلگراف و دیلی‌اکسپرس) ملکه 95 ساله بریتانیا را به این مناسبت نشان می‌دهد که سه‌شنبه، 12 اکتبر، برای نخستین‌بار در یک رویداد بزرگ عمومی عصا به‌دست ظاهر شد. الیزابت دوم، برای شرکت در مراسمی به‌مناسبت صدمین سالگرد لژیون سلطنتی بریتانیا به صومعه وست‌مینستر در لندن رفته بود.

گاردین هم نوشت: «دیده شد که ملکه برای اولین‌بار در 20 سال گذشته از عصا استفاده کرد. تصور می‌شود نخستین‌بار است که فرمانروای 95 ساله از عصا برای راحتی استفاده می‌کند و نه به دلایل خاص پزشکی.»تایمز

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.