درگیری خونین قاچاقچیان چوب با ماموران خانمیرزا

قاچاقچیان چوب جنگلی مامور یگان منابع طبیعی خانمیرزا را زخمی کردند. از ابتدای امسال دو نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان چوب قصد قطع درخت و قاچاق آن را دارند، ماموران یگان حفاظت در منطقه مستقر شدند و در گشت‌های متعدد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و دو نفر در هنگام قطع و بارگیری درختان بلوط، مشاهده شد.

این دو قاچاقچی با مشاهده ماموران انتظامی و یگان منابع طبیعی خودرو را رها کرده و متواری شدند.

قاچاقچیان با ماموران منابع طبیعی و یگان امداد درگیر شدند که بر اثر آن یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شد.

ماموران کلانتری و یگان حفاظت منابع طبیعی مقداری از چوب‌های قطع‌شده را به اداره شهرستان منتقل کردند و صورت‌جلسه‌ای توسط عوامل انتظامی تنظیم شد.

در این درگیری حمید موسوی، مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از ناحیه زانوی راست مجروح و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان لردگان منتقل و بستری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خانمیرزا  می‌گوید: «از ابتدای امسال دو نفر از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

این مسئول خانمیرزا سودآوربودن قاچاق چوب را از مهم‌ترین دلایل قاچاق این محصول جنگلی اعلام کرد و گفت: «قاچاقچیان چوب هر کیلوگرم چوب جنگلی بلوط را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال به فروش می‌رساند.»

او از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.