انفجار تروریستی در نماز جمعه شیعیان قندهار

کشته شدن 62 نمازگزار و زخمی شدن 68 نفر در مراسم نماز جمعه تایید شده است

منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در مسجد شیعیان در قندهار در جنوب افغانستان طی جریان مراسم نماز جمعه خبر دادند. یکی از مسئولان طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته که این حمله انتحاری بود و فرد مهاجم در داخل مسجد خود را منفجر کرده است.

انفجار بمب در مسجد شیعیان در شهر قندهار افغانستان جان گروهی از نمازگزاران را گرفت و تعداد بیشتری را نیز مجروح کرد.

روز جمعه ۱۵ اکتبر، سخنگوی طالبان انتحاری بودن این انفجار را تایید کرد و گفت این حمله در مراسم نماز جمعه رخ داده و جمعیت زیادی از مردم در آن حضور داشتند. یکی از مسئولان طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته که این حمله انتحاری بود و فرد مهاجم در داخل مسجد خود را منفجر کرده است.

جمعه هفته گذشته هم در یک حمله انتحاری در داخل یک مسجد در استان قندوز ۴۶ نفر از مسلمانان شیعه کشته شدند. داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفته بود

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که دو انفجار در مسجد فاطمیه صورت گرفته و نخستین انفجار در بیرون محوطه مسجد و دیگری در داخل فضای سربسته که نمازگزاران حضور داشته‌اند، به وقوع پیوسته است. خبرگزاری فرانسه اما به نقل از یکی شاهدان گزارش داده که صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

شبکه «اسکای نیوز» کشته شدن 62 نمازگزار و زخمی شدن 68 نفر دیگر را گزارش داده است. با این حال مقام‌های طالبان هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات و مجروحان این حمله تروریستی اعلام نکرده‌اند.

جمعه هفته گذشته هم در یک حمله انتحاری در داخل یک مسجد در استان قندوز ۴۶ نفر از مسلمانان شیعه کشته شدند. داعش مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفته بود، اما هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت انفجار روز جمعه ۱۵ اکتبر را برعهده نگرفته است.

واکنش ایران به حادثه تروریستی قندهار

‏سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای حادثه تروریستی قندهار را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: ‏«سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، حادثه تروریستی مسجد شیعیان قندهار را قویا محکوم و تسلیت خود را به خانواده‌های آن حادثه ابراز می‌کند. این حادثه بعد از واقعه قندوز اندوه ما را افزون ساخت. امیدواریم مسئولان طالبان اقدامی قاطع برای مقابله با این گونه پدیده‌های شوم تروریستی به عمل آورند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.