پرسپولیس-الهلال؛ به دنبال فتح نبرد نابرابر

شاگردان گل‌محمدی برای رسیدن به سومین فینال آسیایی در 4 سال اخیر کار دشواری پیش‌رو دارند

با وجود برگزاری بازی در عربستان و شرایط نامساعدی که برای سرخپوشان در سفر به این کشور ایجاد شد، همچنان هواداران پرسپولیس و فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند این تیم در مسیر رسیدن به فینال قرار بگیرد.  

الهلال در ششمین دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس میزبانی می‌کند. الهلال پس از غلبه بر پرسپولیس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این بار با هدایت لئوناردو یاردیم در خانه به مصاف سرخ‌پوشان ایرانی می‌رود. آبی‌های ریاض امیدوار به فرم گلزنی خوب بافتیمبی گومیس هستند که در چهار بازی گذشته پنج‌بار گلزنی کرده است.

در همین حال پرسپولیس می‌تواند از عملکرد خوب خود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ امید بگیرد که در آن دو سال به فینال صعود کرد. ارتش سرخ با کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ حرفه‌ای ایران در این فصل به دنبال کسب عنوان قهرمانی قاره و تکمیل قهرمانی داخلی و قاره‌ای است. به اعتقاد سایت فیفا تیم  یحیی گل‌محمدی می‌تواند روی مهدی ترابی، مهاجم خود حساب کند که در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل استقلال تاجیکستان گلزنی کرد.

الهلال در ششمین دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس میزبانی می‌کند. الهلال پس از غلبه بر پرسپولیس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این بار با هدایت لئوناردو یاردیم در خانه به مصاف سرخ‌پوشان ایرانی می‌رود

بدون شک می‌توان دوئل پرسپولیس-الهلال را حساس‌ترین بازی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دانست؛ اگرچه دو تیم در شرایط برابری به مصاف هم نمی‌روند. جدا از اینکه عربستان به عنوان میزبان بازی‌های مراحل پایانی لیگ قهرمانان انتخاب شده و الهلال در خانه بازی می‌کند، تاخیر تقریبا دو روزه در پرواز سرخپوشان به سوی این کشور به خاطر برخی کارشکنی‌ها باعث شده شاگردان گل‌محمدی با شرایط ایده‌آلی به این بازی دشوار نرسند.

این بازی حساس در حالی از ساعت 21:30 شنبه شب آغاز می‌شود که نخستین بازی نیمه نهایی بین الوحده امارات و النصر عربستان در ورزشگاه کینگ سعود یونیورسیتی خواهد بود. بازی پرسپولیس و الهلال نیز طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در استادیوم پرنس فیصل شهر ریاض برگزار می‌شود؛. این ورزشگاه 22هزار نفری برای بازی‌های النصر، الشباب و الهلال استفاده می‌شود و ورزشگاهی مجهز به حساب می‌آید.

با وجود تمامی اتفاقاتی که در روزهای اخیر برای شاگردان گل‌محمدی رخ داده؛ پرسپولیس با توجه به سابقه درخشان خود در سال‌های اخیر و رسیدن به دو فینال در سه دوره اخیر، همچنان یک رقیب قدرتمند برای الهلال به حساب می‌آید.

پرسپولیس با توجه به سابقه درخشان خود در سال‌های اخیر و رسیدن به دو فینال در سه دوره اخیر، همچنان یک رقیب قدرتمند برای الهلال به حساب می‌آید. البته تیم الهلال در نسخه جدید لیگ قهرمانان آسیا از سال 2003 میلادی تاکنون هفت مرتبه به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها رسیده و پنج بار توانسته با عبور از این مرحله بلیت صعود به نیمه نهایی را دریافت کند

البته تیم الهلال در نسخه جدید لیگ قهرمانان آسیا از سال 2003 میلادی تاکنون هفت مرتبه به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها رسیده و پنج بار توانسته با عبور از این مرحله بلیت صعود به نیمه نهایی را دریافت کند. دو بار هم با پذیرش شکست حذف شده است.

این دو تیم باسابقه و پرافتخار که برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی یک جنگ تمام عیار را خواهند داشت؛ بدون شک برای پیروزی وارد میدان می‌شوند و ستارگان زیادی هم در ترکیب خود دارند. یحیی گل‌محمدی با وجود خستگی چند تن از بازیکنان ملی‌پوش خود بی‌تردید با تمام قوا تیمش را وارد زمین می‌کند تا برابر ستاره چند میلیون یورویی الهلال بتوانند قد علم کنند.

قضاوت این دیدار حساس به ریوجی ساتو داور کهنه‌کار ژاپنی سپرده شده است. آخرین قضاوت این داور ژاپنی به دیدار سوریه و امارات در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بازمی‌گردد؛‌ جایی که این داور در ثانیه‌های پایانی اشتباه مهلک و عجیبی داشت، چراکه در دقیقه 95 توپ خلفان مبارک از خط دروازه عراق عبور کرد و این داور پس از کمک گرفتن از VAR، ابتدا به نشانه تایید گل در سوت خود دمید، ولی بلافاصله تصمیم خود را تغییر داد و مدعی شد او سوت پایان دیدار را به صدا درآورده است.

این داور 44 ساله دیدارهای زیادی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران سوت زده است. به طور کلی، ریوجی ساتو تاکنون 6 بار دیدارهای الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را سوت زده که تیم سعودی سه بار برنده از زمین خارج شده و دو بار نیز تن به شکست داده و یک مرتبه نیز بازی این تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. او دو بار نیز برای پرسپولیس سوت زده که یک مرتبه با شکست همراه بوده و در یک مورد نیز سرخپوشان به تساوی رسیده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.