پاشینیان ادعای علی‌اف علیه ایران و ارمنستان را تکذیب کرد

با همکاری ایران با قاچاق موادمخدر مبارزه می‌کنیم

نخست‌وزیر ارمنستان اتهامات تازه رئیس‌جمهوری آذربایجان علیه ایران و ارمنستان را تکذیب کرد

شهروندآنلاین: نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، ادعاهای اخیر الهام علی اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد. خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان جمعه گزارش داد علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدیو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق موادمخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین مدعی شده بود: «افزایش شدید حجم هرویین توقیف‌شده پس از کنترل آذربایجان بر تعدادی از مناطق اشغالی، حاکی از این امر است.»

در روزهای گذشته رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان به‌رغم آنکه تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه‌ای دارند، با اتخاذ مواضعی زیاده‌خواهانه و مخالف با حسن همجواری، به گزافه‌گویی و اتهام‌زنی علیه تهران پرداخته است.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در اینباره گفت: «می‌خواهم خاطرنشان کنم که ما به طور بسیار تنگاتنگ با نهادهای انتظامی ایران همکاری کرده و به شکل بسیار موثری با قاچاق موادمخدر مبارزه می‌کنیم. من همچنین می‌توانم ارقامی را ارایه کنم که به خوبی میزان ناکام گذاشتن عملیات قاچاق موادمخدر و کشف و ضبط موادمخدر را نشان می‌دهند.»

بر اساس برآوردهای او، حجم موادمخدر کشف‌شده سه تا چهار برابر و حتی بیشتر شده است.

پاشینیان افزود: «این نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی داشته و به طور موثری با قاچاق موادمخدر مبارزه می‌کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.