توهین برند کوچک، به استاد بزرگ!

استادان شفیعی‌کدکنی، علی نصیریان و آهو خردمند زیر تیغ توهین باورنکردنی یک برند پوشک

توهین بزرگ یک برند شناخته‌شده پوشک بزرگسالان به اساتید مسلم فرهنگ و هنر ایران از جمله استادها شفیعی‌کدکنی و علی نصیریان واکنش‌های پرشماری در فضای مجازی به وجود آورده و با انتقادها و اعتراض‌های زیادی همراه شده است. روز گذشته ایران‌آرت در گزارشی با اشاره به استوری‌های به اصطلاح «انگیزشی» یکی از برندهای شناخته‌شده پوشک‌ بزرگسالان در اینستاگرام که در هایلات استوری خود به معرفی چهره‌هایی مانند محمدرضا شفیعی‌کدکنی، علی نصیریان، آهو خردمند و… پرداخته و در انتها نیز تبلیغ برند خود را آورده ‌بود، این اتفاق را یک اتفاق باورنکردنی و توهین‌آمیز نامید. اتفاقی که به خصوص به دلیل هم‌زمانی با سالروز تولد محمدرضا شفیعی‌کدکنی با اعتراض‌های دوستداران و علاقه‌مندان این چهره بزرگ همراه شد که چنین کاری را «وقیحانه و دور از فرهنگ» دانسته و خواهان توضیح رسمی این شرکت شدند.

واکنش‌ها

عکس‌العمل دوستداران استاد (و بازیگرانی چون علی نصیریان و آهو خردمند) پرتعداد بود. در این میان عده‌ای خواهان توضیح و عذرخواهی شرکت شدند، عده‌ای پشت این قضیه شیطنت گروه‌های ضدروشنفکری خاصی را دیدند و البته عده‌ای نیز به شوخی و جدی چهره‌های دیگری برای معرفی در صفحه پوشک بزرگسالان معرفی کردند.

گرداننده صفحه‌ای به نام محمدرضا شفیعی‌کدکنی اما واکنش منطقی‌تری به این اتفاق داشت: «بنا را بر این می‌گذاریم که شما شرکت محترم تولیدکننده پوشینه بزرگسال قصد داشتید بگویید در سنین بالا هم می‌توان تاثیرگذار بود. اما تبلیغات شما علاقه‌مندان استاد را ناراحت کرده. می‌دانیم که قصدتان این نبوده. اگر قصدتان کار فرهنگی است ما می‌توانیم چندین اولویت فرهنگی در روستاها و مدرسه‌ها به شما معرفی کنیم. اگر هم قصدتان مباحث انگیزشی است این روش شما نه‌ تنها مثبت نبوده بلکه بسیاری را ناراحت کرده».

کاربران دیگر نیز با این موضوع که «در کدام کشور برند پوشک و پوشینه‌سازش استاد بزرگ فرهنگ و ادبیاتش را معرفی می‌کند؟» همراه بوده‌اند!

ادمین کانال شفیعی‌کدکنی هم نوشته که «بنده ایستاده‌ام و کوتاه نخواهم آمد. اگر دیگر در اینجا چیزی نمانده باشد، هنوز حریمِ اهالی فرهنگ ایران و بزرگانش سرباز دارد.»

پاسخ ایزی‌لایف

در قبال توهین باورنکردنی ایزی‌لایف به استاد بزرگ ادبیات، اما، این برند پوشک بزرگسالان بعد از پاک کردن هایلات خود، از اهالی فرهنگ عذر خواسته و نوشته: «در پی دغدغه مهربانانه علاقه‌مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می‌دارد که در ذات محتوای «معرفی مفاخر» به جز احترام به بزرگان که ستون‌های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون‌های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است»…

با این حال حرف و بحث در میان کاربران فضای مجازی بسیار است که می‌پرسند: «در کدام کشور برند پوشک استاد بزرگ ادبیاتش را معرفی می‌کند؟»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.