رانندگان کامیون اعتصاب خواهند کرد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ جمعه، 15 اکتبر 2021

«شی به کنفرانس اقلیمی بریتانیا می‌رود؟»، «خارج از گود سیاست؛ مکرون پا به توپ شد!»، «اتحادیه‌هایی که کریسمس را گروگان گرفته‌اند» و «پزشکانی که در بریتانیا به ستوه آمده‌اند» در روزنامه‌های جهان.

تایمز

«انتظار می‌رود شی به اجلاس بحران اقلیمی بریتانیا کم‌محلی کند» عنوان گزارش اصلی تایمز است و بر این تمرکز کرده که آیا شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، در کنفرانس تغییرات اقلیمی 2021 بریتانیا شرکت می‌کند یا خیر. تایمز گفته رئیس‌جمهوری چین احتمالا کنفرانس اقلیمی ماه آینده، COP26، را نادیده می‌گیرد.

این گزارش گفته دیپلمات‌ها به بوریس جانسون گفته‌اند رئیس‌جمهوری چین در کنفرانس Cop26  شرکت نخواهد کرد که ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که چین از تنظیم اهداف جدید تغییر اقلیم خودداری کند.

تصویر اصلی تایمز امانوئل مکرون 43 ساله، رئیس‌جمهوری فرانسه، را نشان می‌دهد که روز پنجشنبه، 14 مارس، در آستانه یک مسابقه فوتبال خیریه در شهر پواسی، خارج از پاریس، گرم می‌کند! این بازی خیریه برای جمع‌آوری پول برای بنیاد بیمارستان‌های فرانسه برگزار شد.

در این بازی خیریه پیشکسوتانی مانند «رابرت پیرس» ستاره سابق تیم ملی فرانسه و تیم باشگاهی آرسنال حضور داشتند. رقبای آنان نیز کادر درمان و مبارزان خط مقدم نبرد با کرونا بودند.

گاردین

«پزشکان عمومی می‌گویند برنامه ملاقات‌های حضوری ممکن است منجر به خروج جمعی پزشکان شود» عنوان گزارش اصلی گاردین است که در مورد برنامه دولت بریتانیا برای افزایش تعداد ملاقات‌های رو در رو با پزشکان عمومی است.

این روزنامه می‌گوید پزشکان هشدار می‌دهند که این طرح ممکن است منجر به خروج جمعی پزشکان عمومی شود که از همه‌گیری خسته شده‌اند و وزیران هم به آنان خُرده می‌گیرند با این استدلال که تنبل‌اند!

جرمی هانت، وزیر بهداشت سابق، نیز می‌گوید وزیران رویکرد نادرستی اتخاذ کرده‌اند: «این نیروی کار، از پا درآمده و خسته است.»

گاردین ویلای تعطیلات امانت داده‌شده به بوریس جانسون را در صفحه اول خود نشان می‌دهد.

دیلی‌تلگراف

«اتحادیه‌هایی که کریسمس را گروگان گرفته‌اند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. به گزارش این روزنامه، اتحادیه‌ها متهم شده‌اند که کریسمس را با تهدید به احتمال اعتصاب کامیون‌ها گروگان گرفته‌اند!

روزنامه دیلی‌تلگراف در مورد اتحادیه تجارت Unite گزارش می‌دهد که تهدید کرده است رانندگان کامیون به دلیل حقوق و وضعیت‌شان اعتصاب خواهند کرد.

روزنامه می‌گوید این اتحادیه‌ که حدود 50 هزار راننده HGV را نمایندگی می‌کند، حقوق بیشتر و شرایط بهتر می‌خواهد. اتحادیه تجارت Unite می‌گوید رانندگان خواهان حقوق عادلانه هستند. گزارش گفته نگرانی‌های بسیاری در مورد مشکلات خرید کریسمس امسال وجود دارد. اما تلگراف به نقل از سخنگوی وزارت ترابری دولت، اتحادیه‌ها را متهم کرده است که تهدید به «گروگانگیری کریسمس» کرده‌اند، آن هم در میان ترس از کمبود در طول جشن کریسمس.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.