رقابت تنگاتنگ «درباره الی» با «هیچکاک» و «ربکا»

بهترین فیلم‌های معمایی جهان انتخاب شدند و سه فیلم از اصغر فرهادی در لیست قرار دارد

فیلم “درباره الی” فرهادی با کسب ۹۱ امتیاز از سایت استاکر پایین‌تر از “پرندگان” هیچکاک و بالاتر از “ربکا” دیگر ساخته هیچکاک در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.

شهروند‌ آنلاین: نشریه سینمایی اینترنتی استاکر (Stacker) روز جمعه ۲۵ سپتامبر با جمع آوری داده های اطلاعاتی مختلف از امتیاز فیلم ها در وبسایت IMDb گرفته تا نمره منتقدان به فیلم ها در وبسایت متاکریتیک، دست به انتخاب صد فیلم برتر “معمایی و مرموز/mystery” تاریخ سینما زد، از نکات این فهرست رقابت تنگاتنگ «درباره الی» با «هیچکاک» و «ربکا» است.

از دیگر نکات این فهرست می توان به حضور سه فیلم “درباره الی”، “گذشته” و “چهارشنبه سوری” هر سه ساخته اصغر فرهادی در میان صد فیلم “معمایی” تاریخ اشاره کرد.

بنا به این رتبه بندی، فیلم “درباره الی” فرهادی با کسب ۹۱ امتیاز از سایت “استاکر” پایین تر از “پرندگان” هیچکاک و بالاتر از “ربکا” دیگر ساخته هیچکاک در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.

“گذشته” فرهادی نیز که اولین فیلم این کارگردان در خارج از خاک ایران است پایین تر از فیلم “مکالمه” کوپولا و بالاتر از “رودخانه مرموز” ایستوود جایگاه چهل و چهارم این فهرست را کسب کرد.

دیگر فیلم فرهادی یعنی “چهارشنبه سوری” نیز جایگاه پنجاه و هشتم این فهرست را از آن خود کرد.

«درباره الی» پیشتر هم به انتخاب خبرگزاری آسوشیتد پرس با کسب رتبه دوم در میان ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ میلادی قرار گرفت.

بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای شبکه منتقدین نشریه سینمایی «ایندی‌وایر» از سراسر جهان، فهرستی را از برترین فیلم‌های غیرانگلیسی سال از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ منتشر کردند.

فیلم «دربارهٔ الی» ساخته اصغر فرهادی که در سال ۲۰۰۹ در ایران اکران شد و امسال پس از گذشت نزدیک به ۶ سال از تاریخ هشتم آوریل در سینماهای آمریکای شمالی به روی پرده رفت در فهرست برترین فیلم‌های خارجی (غیرانگلیسی) سال ۲۰۱۵ رتبه هشتم را به خود اختصاص داده‌است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.