کنسرت در وسط میدان جنگ!

در سفر دور دنیای خوانندگان ایرانی چه می گذرد؟

در حالی که عمده حواشی و جنجال‌های موسیقی ایران در ماه‌های اخیر- بعد از سرعت گرفتن واکسیناسیون در برخی از کشورهای اروپایی و عادی شدن زندگی- مربوط به چند کنسرت پرمخاطب از خوانندگان ایرانی آن‌ور آبی و البته قیمت‌های عجیب و غریب و نیز ازدحام و شلوغی شگفت‌انگیزشان بوده؛ حالا خبر می‌رسد که خوانندگان پاپ داخل کشور هم امکان‌های پرشمار اجرای کنسرت برای مخاطبان خارج از ایران، به‌خصوص امکان‌های مالی وسوسه‌انگیز این اقدام را به‌خوبی دریافته‌اند. خوانندگانی که محبوبیت‌شان موفقیت تقریبا تمامی کنسرت‌هایشان را تضمین‌شده جلوه می‌دهد، اما با این‌حال اجراهای زنده خود را از کشورهای دیگر آغاز کرده‌اند. به‌خصوص که بعد از تعطیلی نزدیک به دو ساله کنسرت‌های موسیقی، شرایط مطلوب شماری از کشورها در زمینه کرونا برای خوانندگانی که در یک‌سال‌ونیم اخیر به‌دلیل شرایط کشور و البته قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا قادر به برگزاری کنسرت در ایران نبوده‌اند، وسوسه‌کننده جلوه می‌کند. حتی اگر این کنسرت‌ها در حد و اندازه کنسرت‌های قبلی این خوانندگان نباشد!

خبرگزاری مهر در گزارشی درباره کنسرت‌های «آرون افشار» و «حمید هیراد» در تاجیکستان، «علیرضا قربانی» در آذربایجان و «رضا بهرام» در وین؛ از آغاز طیف وسیعی از کنسرت‌های خارج از کشور خوانندگان موسیقی پاپ ایران نوشته در حالی که هنوز خبری از برپایی کنسرت‌های داخلی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.

آرون و هیراد در تاجیکستان

«آرون افشار» و «حمید هیراد» در یک‌سال اخیر روزهای پرخبری را گذرانده‌اند. «هیراد» به‌خاطر بیماری و «افشار» اما به این دلیل که تنها یک ماه بعد از اولین کنسرت زندگی‌اش در برج میلاد کشور دچار تعطیلات کرونایی شد و در تمام این مدت «آرون افشار» در تب و تاب اجرای زنده بوده است. در روزهای اخیر، اما، توجه رسانه‌ها معطوف به اجراهای زنده این دو خواننده در کشور تاجیکستان بوده است. کنسرت‌هایی کوچک که البته گفته می‌شود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند. اتفاقی که در شرایط حال حاضر دنیای هنر می‌تواند اولویت اصلی هر خواننده‌ای باشد که ناچار است به‌نوعی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. به‌خصوص که به‌نظر نمی‌رسد که فعلا ستاد کرونا هم برای موسیقی برنامه جدیدی داشته باشد. حتی برنامه‌ای در حد کنسرت‌های فضای باز که از همان روزهای اول کرونا در جزیره کیش اجرا شده‌اند، اما نمونه‌های مشابه آن تجربه که قرار بود در فضای باز برج میلاد انجام گیرد، موفق به دریافت مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا نشده است…

کنسرت در وسط میدان جنگ!

«علیرضا قربانی» دیگر خواننده محبوب و پرطرفداری است که در روزهای اخیر در یکی از کشورهای همسایه روی استیج رفته است. آن‌هم همسایه‌ای که این روزها بدجور بر طبل تنش و بحران می‌کوید. بله؛ آذربایجان را می‌گوییم. همسایه زیبای شمالی که «علیرضا قربانی» اخیرا در این کشور در کنار «عالیم قاسم‌اف» خواننده شهیر این کشور روی صحنه رفته و کنسرت کاملا موفق و شلوغی را اجرا کرده که اگرچه درباره میزان دقیق بلیت‌فروشی‌اش اطلاعاتی منتشر نشده، ولی با توجه به نام و نشان قربانی و قاسم‌اف و جایگاه این دو خواننده در بین علاقمندان موسیقی نباید در موفقیت این کنسرت تردید کرد.

این البته تنها کنسرت «علیرضا قربانی» در آذربایجان نبوده و این خواننده اجرای زنده دیگری را نیز در قونیه برگزار کرده که گفته می‌شود این کنسرت نیز با بلیت‌فروشی و استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

روی استیج‌های اروپا

در حالی که در روزهای اخیر اخباری درباره احتمال اجرای کنسرت‌های اروپایی «آرش و مسیح» و «رضا صادقی» نیز منتشر شده؛ اما ظاهرا جدی‌ترین گزینه حال حاضر برای اجرا بر استیج‌های اروپا «رضا بهرام» است. یکی از محبوب‌ترین و البته پولسازترین خواننده‌های پاپ ایران که تصمیم گرفته کنسرت‌هایی را در اروپا برگزار کند که فعلا در این میان کنسرت‌های استانبول ترکیه، آمستردام هلند و وین اتریش قطعی شده و حتی سامانه فروش بلیت آن نیز در صفحه شخصی «رضا بهرام» به اشتراک گذاشته شده است. نکته جالب در این میان قیمت بلیت‌های این کنسرت‌هاست که از ۳۹ یورو (معادل تقریبی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) آغاز و تا ۱۵۰ یورو (معادل تقریبی چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) نیز ادامه پیدا می‌کند. موضوعی که با توجه به بی‌تصمیمی موجود در فضای موسیقی ایران برای برگزاری کنسرت‌های داخلی و البته عادی شدن شرایط کرونایی شهرهای اروپایی دست‌کم از نظر اقتصادی می‌تواند وسوسه‌کننده باشد.

استیج‌های کیش

جزیره کیش که تقریبا از همان ماه‌های آغازین تعطیلی‌های کرونایی میزبان اجراهای خوانندگان محبوبی بوده؛ به گزارش «ایران‌کنسرت» در حال حاضر از دور جدیدی از کنسرت‌های موسیقی میزبانی می‌کند.

اولین خواننده‌ای که در این دور از کنسرت‌های پاپ جزیره کیش روی صحنه خواهد رفت، «مسعود ابراهیم‌زاده» است که در آخرین ساعت روز 26 مهرماه کنسرتش را در کنسرت‌هال VIP مریم با بلیت‌های بین 300 تا 450 هزار تومان برگزار خواهد کرد.

بهنام بانی دیگر خواننده‌ای است که شاهد اجرای کنسرتش در جزیره کیش خواهیم بود. این خواننده روز 27 مهرماه در تالار شهر جزیره کیش با بلیت‌های بین 150 تا 450 هزار تومان کنسرت خواهد داد.

در روز 27 مهرماه «مسعود صادقلو» نیز در جزیره کیش روی استیج خواهد رفت. اجرای این خواننده در کنسرت‌هال VIP مریم با بلیت‌های بین 300 تا 450 هزار تومان خواهد بود.

تالار شهر جزیره کیش، اما در روز 28 مهرماه نیز میزبان «ایوان‌بند» خواهد بود که با بلیت‌های بین 150 تا 450 هزار تومان در ساعت 24 کنسرت خواهد داد.

«امید حاجیلی» و «بابک جهانبخش» نیز در روز 29 مهر روی صحنه خواهند رفت. «امید حاجیلی» در سالن روباز آوای خلیج‌فارس با بلیت‌های بین 150 تا 380 هزار تومان؛ و «بابک جهانبخش» نیز در کنسرت‌هال VIP مریم با بلیت‌های بین 300 تا 450 هزار تومان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.