دختران دم‌بخت طعمه سفیر قلابی شدند

جیمز کلاهبردار 150 نفر را سرکیسه کرد و 5 میلیارد تومان پول به جیب زد 

یک کلاهبردار معروف به جیمز که خود را به یکی از سفارتخانه‌ها منتسب کرده بود، از سوی پایتخت دستگیر شد. این کلاهبردار ۳۲ ساله با اغفال طعمه‌های خود 5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

این کلاهبردار سابقه‌دار با تردد در مناطق شمالی کشور اقدام به پرسیدن نشانی از خانم‌های موردنظر می‌کرد. خودش را به عنوان سفیر یا دیپلمات یک سفارتخانه جا می‌زد که قصد دارد نشانی بپرسد. او با گرفتن تلفن همراه آنان اقدام به شماره‌گیری تلفن خود می‌کرد و بعد از معرفی خود، محل را ترک می‌کرد.

بعد از ساعتی، چون شماره تلفن فرد موردنظر را به‌دست آورده بود به او زنگ می‌زد. البته نه به عنوان جیمز بلکه به عنوان پژمان ملکی مترجم و اینکه از سوی آقای جیمز تماس گرفته است. او مدعی می‌شد که قصد خواستگاری و ملاقات را دارد.

سرهنگ راستی، معاون عملیات پلیس امنیت پایتخت درباره جزئیات این پرونده گفت: «این فرد کلاهبردار مسلط به زبان انگلیسی و عربی است. او با جلب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به سرقت و کلاهبرداری می‌کرد. این فرد کلاهبردار تاکنون به هیچ کشور خارجی سفر نکرده است. در حال حاضر نیز ۱۵۰ نفر از وی شکایت کردند. متاسفانه کلاهبردار سابقه‌دار است. در مورد آخر در سال ۹۸ با قید وثیقه آزاد می‌شود. در چهار مورد قبل نیز به‌همین شیوه و با عنوان یک مرد عرب اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است. جیمز تاکنون به سرقت و کلاهبرداری به میزان ۵ میلیارد تومان اعتراف کرده است.»

او ادامه داد: «حکم قضائی برای نشان دادن تصویر او وجود دارد تا اگر کسی این فرد را شناخت و مورد اخاذی و کلاهبرداری واقع شده است؛ به نشانی کوی نصر، جنب کلانتری ۱۳۷، عملیات پلیس امنیت مراجعه کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.