کلاهبردار میلیاردی گرفتار شد

این فرد به بهانه اعزام به عتبات از مردم پول میلیاردی به جیب زد.

کلاهبردار اراکی که به بهانه اعزام به عتبات عالیات و خرید خودرو مردم را سرکیسه کرده بود، دستگیر شد.

مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره جزئیات این ماجرا گفت: «در پی شکایت یکی از شهروندان شازندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه اعزام به عتبات عالیات، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده واهی سفر به عتبات عالیات با چرب‌زبانی از شاکی پول نقد دریافت کرده است. شاکی پس از مدتی که دیگر فرد مذکور به تماس‌هایش پاسخ نمی‌دهد، متوجه می‌شود که نه تنها اقدامی به منظور سفر او به عتبات انجام نشده بلکه از او کلاهبرداری نیز صورت گرفته است. پس از تحقیات مأموران و استعلام‌های صورت گرفته، مشخص شد که فرد موردنظر از مجرمان سابقه‌دار است. همچنین مأموران متوجه شدند که او ساکن استان تهران است که به قصد کلاهبرداری به استان آمده بود.»

مفخمی شهرستانی ادامه داد: «با تلاش‌های فراوان، سرانجام محل اختفای این فرد کلاهبردار در استان تهران شناسایی شد. پس از انجام هماهنگی‌های لازم و اخذ نیابت قضائی، در عملیات کارآگاهان پلیس در این استان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شد. هنگامی که فرد دستگیر شده در بازجویی‌های فنی پلیس با مدارک و مستندات قانونی مواجه شد، سرانجام لب به سخن گشود. او به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان به بهانه سفر به عتبات عالیات و خرید خودرو و گرفتن ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از آنان به این شیوه اعتراف کرد.»

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات تکمیلی این پرونده کلاهبرداری ادامه داد: «شهروندانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی پیگیر موضوع از طریق قانونی باشند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.