موافقت نمایندگان مجلس با اجرای رتبهبندی معلمان
نظام رتبهبندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزشوپرورش تعیین و اجرا میشود
نمایندگان مجلس به منظور کیفیتبخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص و شایستگیها مقرر کردند که نظام رتبهبندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزشوپرورش تعیین و اجرا شود.
نمایندگان در صحن علنی امروز سهشنبه ۲۷ مهرماه مجلس در جریان بررسی لایحه نظام رتبهبندی معلمان، با اصل ماده یک این لایحه با ۱۸۲ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده یک این لایحه آمده است: «در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیتبخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص و شایستگیها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظاممند شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفهای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، نظام رتبهبندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا میشود.