زمستان کرونایی در راه انگلیس

شمار مبتلایان به کووید در بریتانیا در یک روز به 50هزار نفر نزدیک شد، دولت درباره «زمستان پُرچالش‌» هشدار داد

شمار مبتلایان به کووید در انگلیس در یک روز نزدیک به 50هزار نفر شد! موارد ابتلای گزارش‌شده در اکتبر به‌طور پیوسته در حال افزایش است و به بالاترین سطح از 17 جولای رسیده است؛ دولت بریتانیا درباره «زمستان چالش‌برانگیز» هشدار داده است.

داونینگ استریت نسبت به ماه‌های «پُرچالش‌» پیش‌رو برای بریتانیا هشدار داده، زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از اواسط جولای به بالاترین حد خود رسیده است.

موارد گزارش‌شده ابتلا به کووید-19 در انگلستان در اکتبر به‌طور پیوسته افزایش یافته و روز دوشنبه، 18 اکتبر، به 49هزار و 156 نفر رسید که بالاترین میزان گزارش‌شده از 17 جولای است و نشان از افزایش 16درصدی موارد جدید ابتلا در هفته گذشته دارد.

این رقم فقط 19هزار مورد کمتر از اوج مواردی است که تاکنون در انگلستان ثبت شده است. در 8 ژانویه 2021 ، 68هزار و 53 مورد جدید، در اوج ویرانگرترین موج همه‌گیری در زمستان گذشته، گزارش شد.

سخنگوی رسمی نخست‌وزیر بریتانیا گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در زمستان پیش‌بینی شده بود و دولت این آمار را «زیر نظر» خواهد داشت.

طبق داده‌های روز دوشنبه، بستری‌شدن در بیمارستان و مرگ هم در حال افزایش است، به‌طوری که در هفته گذشته 5561 نفر در بیمارستان بستری شدند که نسبت به هفته قبل از آن، 6.9درصد افزایش یافته و آمار مرگ ظرف 28 روز پس از آزمایش مثبت، در هفت روز گذشته به 869 نفر رسید که نسبت به هفته قبل از آن، 11.4درصد افزایش داشته است.

سخنگوی بوریس جانسون گفت: «می‌دانستیم ماه‌های آینده پُرچالش‌ خواهد بود. برنامه واکسیناسیون به‌عنوان اولین خط دفاعی، همراه با درمان‌های جدید، آزمایش و توصیه‌های بهداشت عمومی ادامه خواهد داشت، اما بدیهی است که موارد ابتلا را زیر نظر داریم.»

دانش‌آموزی در نیوکاسل آپون تاین واکسن کووید دریافت می‌کند. Photograph: Ian Forsyth/Getty Images

افزایش موارد ابتلا به کووید در بریتانیا تا حد زیادی به‌دلیل ابتلای کودکان دبیرستانی است، اگرچه ابتلا در میان برخی از گروه‌های سنی بالاتر، از جمله آنان که فرزند مدرسه‌رو دارند، هم در حال افزایش است. بستری‌شدن و مرگ بیشتر در میان مبتلایان گروه‌های مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر است، از جمله افرادی که ایمنی‌شان رو به کاهش است.

دکتر کیت یتس، زیست‌شناس در دانشگاه باث (Bath) و عضو گروه متخصصان مستقل Sage، گفت: «به‌طور متوسط روزانه بیش از 120 مورد مرگ می‌بینیم که برای من پذیرفتنی نیست. فقط نگاهی به اعداد و ارقام همسایگان ما در اروپا نشان می‌دهد که نباید وضعیت ما این‌گونه باشد.»

پروفسور اندرو هیوارد، که به دولت بریتانیا درباره بحران کووید مشاوره می‌دهد، به BBC گفت: «نگران‌کننده است که انگلستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد میزان بسیار بالاتری از موارد ابتلا، بستری‌شدن و مرگ بر اثر کووید است. احتمالا کاهش ایمنی بدن یکی از دلایل بالا بودن موارد ابتلاست.»

او افزود: «جای خرسندی نیست، زیرا هنوز ممکن است NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) تحت فشار بسیار قرار گیرد و مرگ‌های بسیاری که نباید، رخ دهد. بنابراین باید میزان واکسیناسیون را بالا ببریم و به‌طور بالقوه آماده باشیم که در صورت خارج‌شدن اوضاع از کنترل، درباره اقدامات دیگر فکر کنیم.»

اوایل این ماه، پروفسور نیل فرگوسن، رئیس تیم الگوسازی در امپریال کالج لندن، خواستار تسریع در تزریق واکسن‌ و تقویت‌کننده‌ها برای نوجوانان شد تا خطر موج بزرگ در زمستان کاهش یابد.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.