دستگیری ۴۷۰ مجرم حرفه‌ای تحت تعقیب

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد:

۱۲ هزار و ۸۸۰ خرده‌فروش موادمخدر از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده‌اند و 830 کیلو مواد نیز کشف شده است.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، در این‌باره گفت: «پلیس پیشگیری در زیرمجموعه‌های مختلف به شکل شبانه‌روزی خدمات مختلفی را به مردم ارایه می‌دهد. به‌طوری که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ طرح مختلف در سطح محلی و شهر تهران به اجرا درآورده است. از ابتدای سال جاری تا امروز مجموعا ۱۲۹ طرح امنیت و آرامش، هفت طرح رعد، سه طرح صاعقه و یک طرح مشترک با پلیس آگاهی اجرا شده است. مابقی طرح‌ها نیز جزو طرح‌های محلی و موضوعی بوده است.»

او با بیان اینکه عملیات‌های پلیس پیشگیری بر مبنای تحلیل جغرافیایی جرم در شهر انجام می‌شود، گفت: «حضور در مترو، پارک‌ها، کوهستان، تفرجگاه‌ها و حضور در سطح محلات و … از ماموریت‌های پلیس پیشگیری است.»

موقوفه‌ای در ادامه به آمار عملکرد پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: «آنچه اشاره می‌کنم صرفا اقداماتی است که در پلیس پیشگیری انجام شده است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۲ هزار و ۸۸۰ خرده‌فروش موادمخدر دستگیر شده‌اند. ۲۴ هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد مراکز بازپروری معرفی شده‌اند. از این افراد ۸۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است. کشف این مواد نه به شکل محموله‌ای بلکه به شکل گرم‌به‌گرم و سانت‌به‌سانت بوده و مجموع آن به ۸۳۰ کیلوگرم رسیده است.»

دستگیری 550 نفر از اراذل و اوباش

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰ نفر از اراذل و اوباش نیز دستگیر شده‌اند. در حوزه وقوع سرقت نیز شاهد افزایش هفت درصدی کشفیات وقوع سرقت در مجموعه پلیس پیشگیری بودیم.»

او از راه‌اندازی «قرارگاه جلب» در مجموعه پلیس پیشگیری خبر داد و گفت: «این قرارگاه برای دستگیری مجرمان حرفه‌ای تشکیل شده است. مجرمانی که حکم جلب‌شان صادر شده اما به‌دلیل متواری بودن امکان دستگیریشان وجود نداشت. از زمان فعالیت این قرارگاه ۴۷۰ مجرم حرفه‌ای که تحت تعقیب بودند شناسایی و دستگیر شدند.»

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به موضوع تعالی رفتار ماموران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: «در سال جاری میزان شکایت از پلیس پیشگیری ۸۶ درصد کاهش داشته است. این نشان‌دهنده اجرای موفقیت‌آمیز طرح «تعالی رفتار» در مجموعه پلیس پیشگیری است. البته اگر رفتار نامناسبی از سوی همکارانم با شهروندان شده باشد از مردم عذرخواهی می‌کنم. البته مردم بدانند این موارد به‌دلیل حجم بالای کار و سختی‌های کار است.»

موقوفه‌ای شمار پرونده‌های تشکیل شده در مجموعه کلانتری‌ها را ۳۷۱ هزار و ۱۴۰ مورد از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام کرد و گفت: «همچنین ۸۴ درصد از پرونده‌های انجام شده به دوایر اجتماعی منجر به صلح و سازش شده است.»

او همچنین درباره حضور پلیس در موارد اقدام به خودکشی گفت: «موارد زیادی از خودکشی با حضور همکاران‌مان جلوگیری شده است. آموزش مقابله و نحوه منصرف کردن افراد از این اقدام جزو آموزش‌هایی است که به ماموران ما داده می‌شود.»

موقوفه‌ای در پایان از زحمات سرهنگ وحید سلطانی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری فاتب که به‌عنوان مدیرکل حراست و نظارت میراث فرهنگی منصوب شده و نیز اقدامات سروان محمدجواد اینانلو در دایره اطلاع‌رسانی پیشگیری تقدیر کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.