روان‌شناس‌نماها معرفی می‌شوند

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور: مردم به رفتار خارج از عرف در جلسات مشاوره حساس باشند

اسامی روان‌شناس‌نماها منتشر می‌شود. به گفته رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برخی افراد بدون مجوز مشغول ارایه خدمات روان‌شناسی هستند. محمد حاتمی از انتشار اسامی این روان‌شناس‌نماها خبر می‌دهد.

پاندمی کووید-19 احساس نیاز به گرفتن مشاوره را افزایش داده است. در واقع شهروندان در این دوران بیش از گذشته احساس نیاز به گرفتن خدمات روان‌شناسی دارند. همزمان، حاتمی به شهروندان هشدار داده است نسبت به رفتارهای خارج از عرف در جلسات روان‌شناسی حساس باشند. او از شهروندان می‌خواهد از همان جلسات ابتدایی شماره پروانه روان‌شناسان و مشاوران را طلب کنند.» به گفته حاتمی حتی در جلسات مجازی هم صحت شماره پروانه روان‌شناس باید اثبات شود.

او از شهروندان خواسته با جست‌وجوی در سایت سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از صحت شماره پروانه روان‌شناسان و مشاوران اطمینان حاصل کنند. رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از افزایش شکایات روزانه با موضوعات مختلف خبر می‌دهد. شکایاتی در رابطه با مشاوران و روان‌شناسانی که پروانه اشتغال ندارند و خدمات ارایه می‌دهند. او ادامه می‌دهد: «متاسفانه تعداد افرادی که پروانه اشتغال ندارند و در عین حال مشغول ارایه خدمات روان‌شناسی و مشاوره‌اند زیاد است. هرچند فعالیت این افراد غیرقانونی است.»

به گفته حاتمی حدود 7هزار روانشناس دارای پروانه کار در کشور فعال هستند. روان‌شناسانی که اسامی‌شان در سایت سازمان نظام روان‌شناسی ثبت شده است. به اعتقاد حاتمی هیچ نهاد، ارگان، پلتفرم یا فردی حق به‌کارگیری دانش‌آموختگان روان‌شناسی و مشاوره‌ را بدون اینکه این افراد پروانه اشتغال داشته باشند، ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.