اختلافی که در تیم‌ملی نمایان شد؛ طارمی علیه اسکو!

به نظر می‌رسد مصاحبه اخیر سرمربی کروات تیم‌ملی به مذاق ملی‌پوشان ایرانی خوش نیامده است

مهدی طارمی بعد از درخشش مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا، توییت کنایه‌آمیزی را در واکنش به صحبت‌های سرمربی تیم‌ملی منتشر کرد.

ستاره خط حمله تیم پورتو که سه‌شنبه شب موفق شد در بازی با میلان پاس منجر به گل پیروزی‌بخش تیمش را بدهد، یک روز پس از این بازی توییتی عجیب و جنجال‌برانگیز را منتشر کرد. طارمی که در سال‌های اخیر جزو بازیکنان اصلی تیم‌ملی بوده و حالا با درخشش در پورتو جایگاه مستحکمی هم پیدا کرده، در توییت خود نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و‌ .…از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده‌باد ایران.»

با دقت روی جملاتی که طارمی به کار برده، می‌توان فهمید که او به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ اشاره داشته است. سرمربی کروات تیم‌ملی با یک وب‌سایت در این کشور مصاحبه داشته و درخصوص تفاوت فوتبال ایران و کرواسی گفته است: «فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فردی و فیزیک بدنی در سطح بالایی قرار دارند. اما آنچه که فاقدش هستند و البته در حال پیشرفت‌اند، مسائل تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند، اما وقتی به چشم‌انداز آینده نگاه می‌کنیم این چیزی است که می‌توانند در آن بیشتر پیشرفت کنند، بیشتر بیاموزند و خود را بالاتر ببرند. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی در سطح خوبی بودند و از آنجا که ایران بازیکنان زیادی در اروپا دارد، این موضوع به آرامی در حال تغییر است.»

به نظر می‌رسد اینکه اسکوچیچ اعتقاد داشته که بازیکنان در اروپا از نظر تاکتیکی نسبت به بازیکنان ایرانی بهتر هستند یا شاید فقدان مسائل تاکتیکی در لیگ ایران، باعث ناراحتی و خشم طارمی شده

حالا به نظر می‌رسد اینکه اسکوچیچ اعتقاد داشته که بازیکنان در اروپا از نظر تاکتیکی نسبت به بازیکنان ایرانی بهتر هستند یا شاید فقدان مسائل تاکتیکی در لیگ ایران، باعث ناراحتی و خشم طارمی شده؛ هرچند که سرمربی تیم‌ملی در همین مصاحبه با اشاره به بازیکنانی چون طارمی، آزمون و دیگر لژیونرها گفته که حضور در فوتبال اروپا سبب پیشرفت بازیکنان ایرانی و تغییر شده است.

این توییت مهدی طارمی در حالی منتشر می‌شود که او پیشتر هم نسبت به وضعیت پست سرمربیگری در تیم‌ملی ایران واکنش نشان داده بود و حالا با این توییت واکنش‌های مثبت و منفی زیادی را متوجه خود کرده است.

شاید این توییت انتقادی از یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم‌ملی تبعات زیادی برای اسکوچیچ داشته باشد. در حالی که تیم‌ملی روند خوبی را در انتخابی جام جهانی دنبال می‌کند، شاید این توییت سرآغاز حاشیه‌های بزرگ‌تری برای یوزهای ایرانی باشد.

با وجود نتایج خوب، نحوه بازی تیم‌ملی در مسابقات اخیر مورد انتقادات برخی کارشناسان بوده و هنوز اسکوچیچ نتوانسته مخالفان خود را راضی کند. او حالا از سوی یکی از ستاره‌های تیمش به چالش کشیده شده

البته با وجود نتایج خوب، نحوه بازی تیم‌ملی در مسابقات اخیر مورد انتقادات برخی کارشناسان بوده و هنوز اسکوچیچ نتوانسته مخالفان خود را راضی کند. او حالا از سوی یکی از ستاره‌های تیمش به چالش کشیده شده و بعید نیست طارمی از سوی برخی دیگر از بازیکنان هم حمایت شود.

این حاشیه‌ها قطعا به ضرر تیم‌ملی تمام خواهد شد و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای جمع‌کردن ماجرا باید هر چه زودتر وارد شود. البته که قطعا طارمی فقط به خاطر همین یک مصاحبه به اسکوچیچ واکنش نشان نداده و این موضوع زمینه قبلی دارد.

باید دید اسکوچیچ هم می‌تواند مثل کی روش ارتباط خود را با بازیکنان صمیمی و نزدیک کند یا این اختلافات در آینده در تیم‌ملی بیش از قبل دیده خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.