ماجرای حضور بانوان در زورخانه به کجا کشید؟

با وجود مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در ورزش‌های زورخانه‌ای، پرونده این ماجرا هنوز بسته نشده است

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفته امور ورزش بانوان وزارت ورزش در دولت قبل مخالفت خود را با حضور بانوان در ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام کرده، اما هنوز این موضوع قطعی نیست و اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد.

چندی قبل بود که پرونده فعالیت بانوان در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای باز شد. حتی در فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای که مقر آن در ایران است، این اتفاق رخ داد و در کشورهای دیگر شاهد حضور بانوان در گود زورخانه بودیم.

در این ورزش به این دلیل که مباحث دینی، فرهنگی و تاریخی مطرح است، مسئولان وقت وزارت ورزش با حضور بانوان در این رشته مخالفت کردند

با وجود گذشت چند سال از این ماجرا هنوز بخش بانوان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای راه‌اندازی نشده و مشخص نیست بالاخره چه سرنوشتی در انتظار بانوان علاقه‌مند به این رشته است.

مهرعلی باران چشمه در نشست خبری خود درباره سرانجام موضوع حضور بانوان در ورزش‌های زورخانه‌ای، با توجه به علاقه و درخواست زیاد تعدادی از بانوان برای فعالیت رسمی در این رشته می‌گوید: «با اعلام امور بانوان وقت وزارت ورزش، فعلا حضور بانوان در ورزش‌های زورخانه‌ای منتفی شده است. وزارت ورزش باید این موضوع را تعیین تکلیف کند و مسئولان وزارت ورزش هستند که در این‌خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند. اختلاف‌نظر درباره این موضوع زیاد است. در این ورزش به این دلیل که مباحث دینی، فرهنگی و تاریخی مطرح است، مسئولان وقت وزارت ورزش با حضور بانوان در این رشته مخالفت کردند. امیدوارم وزارت ورزش تکلیف این موضوع را روشن کند. دوستانی که این موضوع را مطرح کردند، دنبال این بودند این رشته کهن وارد خانواده‌های ایرانی شود تا این رشته هر چه بیشتر رشد و توسعه پیدا کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.