سقوط در شکاف بین دو ساختمان!

آتش‌نشانان در عملیاتی سخت، پسر نوجوان را نجات دادند

نوجوان ۱۲ ساله‌ای که در داخل شکاف بین دو ساختمان سقوط کرده بود، با تلاش آتش‌نشانان پایتخت از مرگ نجات پیدا کرد.

ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شنبه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط فردی به داخل درز انقطاع بین دو ساختمان در محله مشیریه تهران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند. آتش‌نشانان طی ۳دقیقه به محل رسیدند. آنها مشاهده کردند که یک پسر نوجوان حدود ۱۲ ساله در درز انقطاع بین دو ساختمان که کمی بیش از حد استاندارد و شاید ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر بود، سقوط کرده است. این دو ساختمان مسکونی پنج‌طبقه و چهارطبقه، یک طبقه به ارتفاع کمی بیش از سه متر اختلاف سطح داشتند.

ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شنبه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط فردی به داخل درز انقطاع بین دو ساختمان در محله مشیریه تهران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: «همکاران ما طبق نشانه‌ها و اطلاعاتی که بچه‌های دیگر دادند و تخمین‌های درستی که زدند، موفق شدند محل قرار گرفتن این نوجوان را مشخص کنند. آنها از طبقه سوم با همکاری مالک واحد، بخشی از دیوار را شکافتند. خوشبختانه موفق شدند به گونه‌ای که هیچ آسیبی به او وارد نشود، به نزدیک‌ترین محل آن فرد برسند و او را در یک عملیات بسیار حساس نجاتش دادند.»

پایان عملیات

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: «کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و اشتباهی می‌توانست آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن فرد وارد کند. اما خوشبختانه با تلاش همکاران این پسر با حداقل آسیب‌دیدگی خارج و به خانواده‌اش تحویل داده شد. همچنین عملیات در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد به پایان رسید.»

ملکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «قبلا هم چنین مواردی داشته‌ایم که به ویژه کودکان به داخل درز انقطاع ساختمان‌ها سقوط کرده بودند. چون در برخی موارد به ویژه قدیمی‌سازها فاصله زیادی بین دو ساختمان وجود دارد. اگر چنین چیزی وجود دارد و اکنون دیگر نمی‌شود اصلاحش کرد، حتما روی قسمت درز که فاصله بین دو ساختمان است، باید با مصالح مناسب پر شود تا از افتادن افراد و حیوانات که خارج کردن‌شان بسیار دشوار است، جلوگیری کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.