بازی مرگبار کودکانه در چابهار

4 بچه در یکی از روستاهای سیستان‌وبلوچستان در یک گودال زنده‌به‌گور شدند

شهروند|صدای خنده‌هایشان هر روز ظهر در آن کوچه و آن گودال می‌پیچید. بچه‌های روستای بنو اسحاق بازار بازی می‌کردند و کودکانه به شیطنت‌های بچگی مشغول بودند. تا اینکه ناگهان در عرض چند ثانیه همه چیز نابود شد. صدای وحشتناک و بعد از آن هم تلی از خاک کوچه را فرا گرفت. صدای خنده‌ها محو شد. گردوخاک همه جا را فرا گرفت، اما هنوز هیچکس نمی‌دانست چه فاجعه‌ای رخ داده؛ بچه‌ها داخل گودال مدفون شده بودند. کم‌کم صدای اهالی روستا و گریه‌های بچه‌ها پیچید. هفت کودک زیر آوار مانده بودند. هفت کودک خردسال که بازی مرگبارشان زندگی و نفس کشیدن را از آنها گرفت.

ظهر روز جمعه بود که این حادثه وحشتناک رخ داد. صدای خنده و بازی بچه‌های روستای بنو اسحاق بازار از توابع بخش پیرسهراب چابهار در میان کوچه‌های خاکی می‌پیچید. آن روز ظهر بچه‌ها در گودال مشغول بازی بودند. دو هفته‌ای می‌شد که اهالی روستا گودالی برای دپوی آب رودخانه حفر کرده بودند و بچه‌ها هم در آن بازی می‌کردند. آن روز بچه‌ها بعد از تمام شدن کلاس قرآن به سمت هوتک دویدند تا در آن بازی کنند. ناگهان صدای فریادهای آنها در کسری از ثانیه در آوار خاک و گردوغبار غلیظ مدفون شد.

حاجی ستار، عضو شورای روستا درباره جزئیات این ماجرا گفت: «اهالی روستا دیدند که کوچه پر از خاک شد. آنها متوجه شده بودند که گودالی که خاکبرداری شده بود، نشست کرده و بچه‌ها در گودال مدفون شده بودند. مردم بلافاصله با بخشداری تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند اما از هیچ ارگانی کسی به کمک آنها نیامد.»

اهالی روستا سراسیمه به سمت گودال می‌دویدند. اطراف خود را نگاه می‌کردند تا بفهمند کدام بچه‌ها زیر آوار مانده‌اند. بچه‌ها خودشان نام دوستانشان را با گریه می‌گفتند. 7 کودک زیر آوار مانده بودند و اهالی با امکانات کمی که در دست داشتند در یک‌ساعت‌ونیم لحظات نفسگیر و پر از اضطراب بدون هیچ کمکی توانستند بچه‌ها را از زیر آوار بیرون بیاورند.

حاجی ستار در ادامه صحبت‌هایش گفت: «بچه‌ها را خیلی سریع به بیمارستان منتقل کردند اما دیگر کار از کار گذشته بود. 4 کودک 6 تا 12 ساله جان خود را از دست دادند. دو نفر از بچه‌ها مداوا و مرخص شدند اما حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.»

اسلم جدگال، علیرضا جدگال، دانیال پیلپایه و محمدطاها درجتنگ؛ اسامی 4 پسری است که در این حادثه دردناک جان خود را از دست دادند.

دستور بررسی ویژه

به دستور استاندار بلافاصله تیم حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه مرگ تلخ این ۴ کودک چابهاری اعزام شدند. نمایندگان تام‌الاختیار استاندار سیستان‌وبلوچستان به‌منظور بررسی ابعاد حادثه فوت چهار کودک روستای بنو اسحاق بازار بخش پیرسهراب شهرستان چابهار عازم این شهرستان شدند.

استاندار در دستوری مدیران کل مدیریت بحران و بازرسی استانداری را مامور کرده با حضور میدانی در محل وقوع حادثه، ضمن عیادت از مصدومان و همدردی با خانواده‌های داغدار، گزارش کامل و جامع از چگونگی وقوع این حادثه را تهیه و اعلام کنند.

گفتنی است؛ بنابر اعلام بخشداری پیرسهراب؛ ریزش دیواره خاکی موجب مرگ 4 کودک در روستای بنو اسحاق بازار بخش پیرسهراب شد. در این حادثه 3 کودک دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

گفتنی است؛ گودی ایجاد شده در طی دو هفته گذشته توسط اهالی روستا بنو اسحاق بازار جهت خاکبرداری برای ساختن خانه در روستا ایجاد شده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.