زخم‌های بی‌پناهی بر تن پناهجویان

نیروهای مرزبانی یونان، پناه‌جویان افغانستانی را با تازیانه به آب‌های ترکیه برگرداندند

طی روزهای اخیر نیروهای امنیتی ترکیه تعداد زیادی پناهجو را که توسط نیروهای یونانی ضرب و شتم شده و به دریای اژه و آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بودند نجات دادند.

طی روزهای اخیر نیروهای امنیتی ترکیه حداقل ۱۱۲مهاجر غیرقانونی را در طول خط ساحلی ترکیه، که توسط نیروهای یونانی به دریای اژه و آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بودند، نجات دادند. همچنین بر اساس اطلاعات پنهانی به‌دست آمده از یک منبع ناشناس، گارد ساحلی ترکیه حدود ۸۷نفر دیگر را در نزدیکی کوش آداسی و ۲۵پناهجوی دیگر را در نزدیکی ازمیر که توسط نیروهای یونان به ترکیه رانده شده بودند نجات داده و به اداره مهاجرت محلی منتقل کردند.
گروهی دیگر از مهاجران افغان و پاکستانی نجات داده شده نیز توسط نیروهای یونانی به‌طور وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به درون مرزهای ترکیه رانده شده بودند. این مهاجران غیرقانونی با نشان دادن زخم‌های خود گفتند که نیروهای یونانی پول، تلفن همراه و لباس‌های آنها را گرفته و آنها را بدون آب و غذا در قایق‌ها به ترکیه بازگردانده‌اند. این پناهجویان در منطقه «ادیرنه» ترکیه در نزدیکی مرز یونان در حالی که روی زمین دراز کشیده بودند پیدا شده و به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند. تحقیقات اخیر نشان داده است که نیروهای مرزی کرواسی، یونان و رومانی مسئول این خشونت‌ها و راندن این پناهجویان به ترکیه بوده‌اند. ترکیه این اقدامات را محکوم کرده و آن را نقض قوانین بشردوستانه و بین‌المللی و به خطر انداختن جان مهاجران از جمله کودکان و زنان خواند. ترکیه یکی از نقاط کلیدی ترانزیت و دروازه ورود به اروپا برای پناهجویانی است که به‌دنبال راهی خصوصا برای فرار از جنگ، اعدام و کشته شدن و شروع زندگی جدیدی هستند.

مترجم: مهرناز الماسی
منبع: TRT World

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.