شاعر ایرانی در آکادمی اسکار!

«وقت چیغ انار» نماینده‌ سینمای استرالیا در اسکار است

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» که به تهیه‌کنندگی مشترک بهير وردك، گراناز موسوى، كريستين ويليامز و مرضیه وفامهر سال گذشته در کابل فیلمبرداری شده، محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به‌شمار می‌رود.

نمایی از فیلم «وقت چیغ انار»
نمایی از فیلم «وقت چیغ انار»

شهروند آنلاین: فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به اسکار می‌رود. این فیلم سینمایی که جدیدترین اثر سینمایی گراناز موسوی، شاعر و منتقد و فیلمساز ایرانی به‌شمار می‌آید، به‌عنوان نماینده‌ سینمای استرالیا برای رقابت در بخش غیر انگلیسی‌زبان یا بین‌المللی به نودوچهارمین دوره‌ آکادمی اسکار معرفی شده است که در ۲۷ مارس ۲۰۲۲ میلادی مطابق با ۷ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی، همانند ادوار پیش از فراگیری جهانی کرونا برگزار می‌شود. گراناز موسوی، شاعر و فیلمساز معاصر ایرانی است که بعد از انتشار کتاب‌های شعر «خط خطی روی شب»، «پابرهنه تا صبح» و «آوازهای زن بی‌اجازه» و البته ساخت فیلم «تهران من، حراج» از اواخر دهه هفتاد به استرالیا مهاجرت کرده است.

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» که به تهیه‌کنندگی مشترک بهير وردك، گراناز موسوى، كريستين ويليامز و مرضیه وفامهر سال گذشته در کابل فیلمبرداری شده، محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به‌شمار می‌رود و با توجه به تحولات سیاسی اخیر در کشور افغانستان و قوانین سرسختانه‌ وضع شده‌ توسط طالبان، فعلا یکی از آخرین آثار سینمایی خواهد بود که در کشور افغانستان تولید شده است.
ورایتی درباره «وقت چیغ انار» گزارش داده که این فیلم تاکنون در جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر بین‌المللی بسیاری چون سیدنی، سائوپائولو و توکیو حضور داشته است. «وقت چیغ انار» همچنین به‌تازگی به عنوان نامزد بهترین فیلم در بخش کودک و جوان جایزه‌ آسیاپاسیفیک انتخاب شده است.
گفتنی است که عرفات فیض، الهام ایازی، اندرو کوییلتی، مرحوم حشمت‌الله فنایی، سعیده سادات، فرشته عالمی، امیرشاه تلاش، ذبیح غیاث، زیشان‌خان تلاش و مدینه نیازی بازیگران این فیلم سینمایی هستند و البته حسیبا ابراهیمی نیز در این فیلم حضوری افتخاری دارد. با این حال یکی از  قابل توجه‌ترین نکات این فیلم سینمایی حضور حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده‌ شهیر ایرانی در فهرست عوامل این فیلم است. او ساخت موسیقی «وقت چیغ انار» را برعهده داشته است.
پخش بین‌المللی فیلم بر عهده‌‌ محمد اطبایی (مستقل‌های ایران) است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.