رونالدو و مسی در مسیر سقوط

فوق ستاره‌های یک دهه اخیر فوتبال جهان با تغییر تیم خود افت محسوسی را تجربه می‌کنند

غیبت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بارسا و رئال نه جذابیت گذشته را از ال‌کلاسیکو گرفته، بلکه به ضرر این دو ابرستاره هم تمام شده است.

شرایط از زمان انتقال کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد چندان بر وفق مراد این ستاره پرتغالی نبوده و شیاطین سرخ در نتیجه‌گیری در هفته‌های اخیر چندان خوب عمل نکرده‌اند. همچنین چند بار نیز همین گلزن 36 ساله، منچستریونایتد را نجات داده، وگرنه شش امتیاز این تیم در لیگ قهرمانان شاید با دو امتیاز عوض می‌شد، اما کریستیانو رونالدو یکشنبه در ترکیب ثابت منچستریونایتد برابر لیورپول قرار داشته و سنگین‌ترین شکست تاریخ دوران ورزشی خود را متحمل شد. شیاطین سرخ در روزی که حرفی برای گفتن برابر لیورپول نداشتند، با پنچ گل مغلوب این تیم شدند و شاید اگر شاگردان یورگن کلوپ در اواخر بازی جدی‌تر بازی می‌کردند، نتیجه سنگین‌تری در کارنامه لیورپول به ثبت می‌رسید.

شکست‌های سنگین اتفاقی نیست که کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی منچستریونایتد خیلی به آن عادت داشته باشد و قطعا در کسب عناوین انفرادی و درخشش او در زمین هم تاثیر فراوانی خواهد داشت.

از سوی دیگر بیش از دو ماه است که از انتقال غیرمنتظره لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن و جدایی او از بارسلونا سپری شده و هنوز این بازیکن علی‌رغم درخشش‌های گاه و بیگاه به مرز آمادگی نرسیده است. یکشنبه شب پاری‌سن‌ژرمن با ارایه نمایشی بحث‌برانگیز در دربی فرانسه به تساوی بدون گل مقابل مارسی رضایت داد و البته خوش‌شانس بود که دروازه خود را در این دیدار بسته نگه داشت. البته نباید فراموش کرد اشرف حکیمی در دقیقه 54 اخراج شد و پاری‌سن‌ژرمن تقریبا نیمه دوم را 10 نفره بازی کرد، اما لیونل مسی در این دیدار نیز موفق به گلزنی نشد تا روند ناکامی‌های او در لیگ فرانسه به چهار مسابقه پیاپی افزایش پیدا کند. در واقع این ستاره آرژانتینی در چهار بازی اول خود در لیگ، موفق به گلزنی نشده که این بدترین آمار او از فصل 05-2006 محسوب می‌شود. البته بخشی از این ناکامی نیز تقصیر خود لیونل مسی است و در واقع به‌قدری در سال‌های اخیر درخشان بوده که چهار بازی ناکامی در گلزنی در کارنامه او پررنگ جلوه داده می‌شود.

با افت محسوس ابرستاره‌های یک دهه اخیر فوتبال جهان، حالا همه به‌دنبال صاحب جدید توپ طلای دنیا هستند؛ شاید محمد صلاح، شاید لواندوفسکی و شاید هم بازیکنی که کسی انتظارش را نمی‌کشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.