گاف‌های مافیا

مروری بر مهم‌ترين سوتی‌های‌ شب‌های مافیا

بیش از یک سال از پخش فصل اول مسابقه شب‌های مافیا به کارگردانی سعید ابوطالب می‌گذرد و اتفاق‌هاي عجیبی در این رئالیتی‌شو رخ داده؛ از سوتی‌ها و گاف‌هاي سلبریتی‌ها گرفته تا رفتار و حرف‌های عجیب و غریب عوامل سریال. از آن اتفاق‌هایي که معمولا در برنامه‌های عادی مشابهش را پیدا نمی‌کنیم. هرچند که یکسری از این سوتی‌ها و گاف‌ها مخصوص برنامه‌هايی در سبک رئالیتی‌شو است و شاید با کمی تخفیف بتوان نادیده‌شان گرفت اما یکسری دیگر کاملا آگاهانه و شاید هم برنامه‌ریزی شده رخ می‌دهند که ظاهرا چندان هم از چشم کارگردان و گروه تولید دور نبوده و عوامل با علم به این گاف‌ها، سوتی‌های فاحش بازی را اصلاح نکردند! از آنجایی که مارلون براندو در نقش پدرخوانده مافیا در سینمای جهان شناخته می‌شود سوتی‌های این بازی را از نگاه یک مافیای قدرتمند مرور می‌کنیم:

اسلحه لو دهنده: از همان قسمت‌های نخست، بسیاری از مخاطبان در کامنت‌های نقد و نظرات‌شان به موضوع اسلحه کشیدن مافیا و حرفه‌ای در شب اعتراض کردند و معتقد بودند در شب وقتی چشمان بازیکنان بسته است، دادن اسلحه به‌دست بازیکنانی که قابلیت شلیک دارند نقش آنها را لو می‌دهد. این موضوع درست در قسمت اول از فصل سوم فینالیست‌ها به‌شکل مشهود اتفاق افتاد و باعث شد امیرعلی نبویان که در شب چشم‌هایش بسته بود از صدای تق‌تق شلیک اسلحه، نقش یار بغل‌دستی‌اش (علیرضا طلیسچی) باخبر شود. با این‌حال ظاهرا کارگردان بازی همچنان به ادامه این روند به‌خاطر تصویرسازی و افزایش جذابیت در اجرای  این شوی تلویزیونی اعتقاد دارد و این باگ را از برنامه حذف نکرد.

میهمانان ناخوانده: طبیعتا سلبریتی‌ها به‌زور میهمان برنامه، مسابقه یا رئالیتی‌شوها نمی‌شوند اما در سریال شب‌های مافیا بعضی از شرکت‌کننده‌ها به‌دلیل نابلد بودن آنقدر بی‌میل و رغبت بازی می‌کنند که وقتی نوبت بهشان می‌رسد هیچ حرفی برای گفتن ندارند و انگار به‌زور یا اجبار به این برنامه آمده‌اند! نمونه‌اش هم دکتر امید روحانی که در تمام 3 ست بازی هر موقع نوبتش رسید نظرش را به دور بعد و بعد و بعدتر محول کرد.

خشکسالی: یک لیوان آب‌جوش برای تبلیغ اسپانسر برنامه! ظاهرا به سلبریتی‌ها گفته شده که اگر اسپانسر را در فواصل برنامه تبلیغ کنند دستمزدی بابتش می‌گیرند. همین هم شد که در 15 قسمت آخر این مسابقه ظاهرا خشکسالی آمد و در کافه‌های شهر، آب‌جوش در دسترس نبود. به‌همین دلیل مجید یاسر، مهران غفوریان، نسرین مرادی و همه بازیکنانی که تلاش کردند دل اسپانسر برنامه را به‌دست بیاورند با دو چالش دست‌وپنجه نرم می‌کردند یک نقش‌هایی که در بازی به آنها محول شده بود و دوم درخواست آب‌جوش!

 گریم‌های سنگین: گریم‌های سنگین و آرایش بازیگران زن به‌لحاظ اکتو میمیمک دست‌وپاگیر است. این موضوع یکی از چالش‌هایی بود که در قسمت فینال فینالیست‌ها هم مطرح شد و در درحالی که تعداد زیادی از بازیکنان برای جلوگیری از تقلب یا نایت زدن(باز کردن چشم در شب) اعتراض داشتند و معتقد بودند برای این احتمال باید از ماسک جلوی صورت‌ها استفاده شود که با مخالفت عوامل گریم و به‌دلیل پاک شدن آرایش بازیگران فقط در دو قسمت اجرا شد و در نهایت ادامه پیدا نکرد.

شهروندان مافیایی: پیروزی در حقیقت است! این دیالوگ در توضیح بازی شب‌های مافیا نوشته شده اما ظاهرا یک شعار است! چراکه طبق سناریوی برنامه، اگر بازیکنان بخواهند به دست قبلی که با هم بازی کرده‌اند اشاره داشته باشند حتما باید با تاکید بگویند: «بازی هفته گذشته!» در حالی که برای همه مخاطبان این برنامه و خبرنگارانی که با سلبریتی‌ها در ارتباط هستند واضح و مبرهن است که هر گروه از بازیکنان در یک شبانه‌روز و 3 ست پشت سر هم بازی می‌کنند و بازی به‌صورت هفتگی ضبط نمی‌شود!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.