جلسه شورای‌عالی جمعیت هلال‌احمر با حضور تمامی اعضا برگزار شد

دوشنبه سوم آبان ۱۴۰۰، جلسه‌ شورای‌عالی با حضور تمامی اعضا و به ریاست دکتر کریم همتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف توسط رئیس جمعیت ارایه شد؛ دکتر کریم همتی راه‌اندازی بیش از ۶ هزار خانه هلال، ساماندهی و شناسایی موقوفات، اصلاح ساختار شرکت‌های زیرمجموعه، شارژ انبارهای امدادی، نوسازی و اورهال کردن ناوگان بالگردی و خودرویی، تبدیل وضعیت ۸۰۰  امدادگر دارای درجه ایثار و واردات بیش از 100 میلیون دوز واکسن کرونا به‌همراه عملیات‌های امدادونجات در زلزله‌های سی‌سخت در کهگیلویه‌وبویراحمد، زلزله چهارمحال‌وبختیاری و اندیکا در خوزستان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی دوسال گذشته عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به این سازمان غیردولتی را شاخصه و نمود حرکت مثبت در دوسال گذشته دانست.

در ادامه این جلسه و به پیشنهاد نمایندگان رئیس جمهوری به‌منظور تعیین رئیس جدید یا تثبیت مدیریت مقرر شد ضمن دعوت از کاندیداهای ریاست جمعیت طی یک هفته آینده مقدمات برگزاری انتخابات در شورای‌عالی انجام و دو نفر به رئیس جمهوری معرفی شوند. با توجه به اینکه استعفا فقط به رئیس جمهوری داده می‌شود خبر تصویب استعفا در شورای‌عالی، وجاهت قانونی ندارد و تا تعیین یا تثبیت مدیریت، کماکان دکتر همتی سکاندار جمعیت هلال‌احمر خواهد بود.

لازم به‌ذکر است پیش‌تر برخی منابع خبری از پذیرش استعفای رئیس جمعیت توسط شورای‌عالی هلال‌احمر خبر داده بودند که بدین‌وسیله اصلاح می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.