درآمد فدراسیون از جرایم انضباطی؛ چند برابر بیش از قبل!

با تصویب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سقف جرایم انضباطی تا 7 برابر افزایش داشته است

از دیگر مصوبات جلسه هیأت رئیسه می‌توان به تغییر قانون مربوط به رده‌بندی تیم‌ها در لیگ برتر اشاره کرد که از این پس بازی رودررو اهمیت بیشتری از تفاضل گل خواهد داشت.

روز سه‌شنبه جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که تصمیمات کلیدی در این نشست اتخاذ شد. یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در این جلسه مطرح شد انتخاب حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل بود که اعضای هیأت رئیسه با رأی قاطع خود، او را انتخاب کردند. این کمک‌داور سابق فوتبال ایران از چندی قبل به‌عنوان سرپرست دبیری فدراسیون فعالیت می‌کرد.

جریمه‌های انضباطی چند برابر شد؟

در پایان جلسه اعضای هیأت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال، حسین شریفی، سرپرست روابط عمومی که اعلام کرد از امروز با حکم هیأت‌رئیسه سخنگوی فدراسیون فوتبال هم خواهد بود و در تشریح مصوبات امروز، به یک مصوبه عجیب و البته جالب‌توجه اشاره کرد. شریفی درباره موضوع افزایش جرایم انضباطی، اشاره‌ای به مصوبه هیأت‌ رئیسه داشت و اعلام کرد که این جرایم تا 7 برابر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده . او می‌گوید: «رقم‌ها، رقم‌های محدودی بوده است؛ مثلا برای اشخاص حقیقی در بعضی از موارد یک میلیون تومان بوده یا شخصیت‌های حقوقی فکر می‌کنم 5 میلیون تومان تعیین شده بود. عددها این شکلی است و مثلا یک باشگاهی که در لیگ برتر است بخواهد 5 میلیون تومان جریمه شود، طبیعتا اتفاق خاصی نخواهد افتاد و آن‌جایی که حکم قطعی صادر می‌شود، شرایط متفاوت می‌شود که این عدد به‌نظر می‌رسد عدد معقولی باشد و بحث هم درباره آن شد.»

بازی رودررو، مهم‌تر از تفاضل گل

در نشست هیأت رئیسه آئین‌نامه مسابقات لیگ هم چند مورد اصلاح داشت که صورت پذیرفت. به‌عنوان مثال بازی رودررو از این پس جایگزین تفاضل گل می‌شود. این موضوع شامل تمام رده‌های سنی خواهد بود. در واقع از این پس برخلاف تمامی بیست دوره اخیر لیگ برتر، بعد از امتیاز مساوی تیم‌ها، تفاضل گل معیار رده‌بندی نیست و این بازی رودررو خواهد بود که تیمی را بالاتر یا پایین‌تر قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر در پایان فصل دو تیم مدعی قهرمانی هم‌امتیاز باشند، نتایج بازی‌های رودررو در دور رفت و برگشت است که معیار رده‌بندی خواهد بود. در مجموع اگر نتایج دور رفت و برگشت هم شبیه هم باشد، در آن صورت تفاضل گل، تیم برتر را مشخص می‌کند.

هیچ؛ سهم فوتسال از نشست هیأت رئیسه

اعضای هیأت رئیسه فدراسیون با وجود تصمیم‌گیری درباره مسائلی از جمله سخنگوی فدراسیون و تعیین ملاک بازی رودرروی تیم‌ها به‌جای تفاضل گل، در این جلسه درباره وضعیت فوتسال ایران صحبتی نشد و کمیته فوتسال که 51 روز است رئیس ندارد، همچنان بدون رئیس به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

حسین شریفی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی جدید فدراسیون فوتبال دلیل بحث نشدن درباره فوتسال را تعدد موضوعات مطرح شده در جلسه و مصوبات پُرتعداد آن عنوان کرد و از تصمیم‌گیری درخصوص وضعیت فوتسال، در نشست بعدی هیأت رئیسه خبر داد.

این در حالی است که محمد ناظم‌الشریعه، برنامه‌های خود را برای ادامه کار در تیم ملی فوتسال به فدراسیون‌نشینان ارایه کرد و قرار بود در این نشست درخصوص این موضوع بحث شود که این اتفاق رخ نداد. البته که گفته می‌شود قرار است برای نیمکت تیم ملی فوتسال از سرمربی خارجی استفاده شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.