انهدام اعضای باند زورگیر طلا در «تهران»

متهمان، کیف حاوی بیش از 3 کیلو طلا را سرقت کردند

باند زورگیر طلا در کمتر از 10 روز دستگیر شد. این متهمان با تهدید سلاح سرد، کیف حاوی بیش از 3 کیلو طلا را سرقت کرده بودند.

یکی از اعضای باند دیوار چین که قبلا توسط پلیس دستگیر شده بودند، مجددا با تشکیل باندی کیف حاوی 3 کیلو و 400 گرم طلا را سرقت کرده بود. او در کمتر از 10 روز توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی بازداشت شد.

بیستم مهر امسال با شکایت مرد طلافروشی درخصوص سرقت کیف دستی‌اش که حاوی 3 کیلو و 400 گرم طلا بود، تحقیقات از سوی ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد.

شاکی درباره جزئیات این سرقت گفت: «به همراه همکارم زمانی که قصد داشتم سوار بر خودروی 207 خود در خیابان ظفر شویم، چهار مرد جوان که صورت‌هایشان را پوشانده بودند، با تهدید کیف حاوی 3کیلو و 400گرم طلا را سرقت کردند.»

بازداشت متهمان

با اعلام این شکایت کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در بازبینی تصاویر دوربین‌ها، کارآگاهان پلیس موفق به شناسایی یکی از متهمان به نام جلال شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد جلال یکی از اعضای باند دیوار چین است. باندی که چندین سال قبل اقدام به سرقت از طلافروشان و مشتریان صرافی‌ها می‌کردند و توسط پلیس دستگیر شدند. او با تشکیل باندی، اقدام به سرقت طلا می‌کرد.

با شناسایی یکی از متهمان این پرونده، پس از هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان پایگاه سوم وارد عمل شدند. آنها مرد جوان را در مخفیگاهش در شرق تهران بازداشت کردند. با دستگیری جلال، همدستان دیگر او نیز شناسایی و در چندین عملیات جداگانه بازداشت شدند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک‌کیلو و 800گرم طلا و یک‌صد و 15هزار دلار کشف شد. در ادامه متهمان به سرقت 3کیلو و 400 گرم طلا اعتراف کردند. آنها گفتند که یک‌کیلو و 600 گرم از طلاها را در بازار به فروش رسانده و پول حاوی حاصل از فروش طلاها را دلار خریده‌اند. تحقیقات برای دستگیری سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.