سلطان حباب و خط فقر!

برای یک خانواده ۴ نفره، خط فقر ده میلیون تومان تعیین شده است

دنیای وارونه ی وارونه ی وارونه  یعنی دنیا این که ما یک خانواده ده نفره هستیم با 4 میلیون تومان درآمد! 

شهرام شهیدی

خبر اصلی:  برای یک خانواده ۴ نفره، خط فقر ده میلیون تومان تعیین شده است.

خبر اصلی تر: دنیای وارونه ی وارونه ی وارونه  یعنی دنیا این که ما یک خانواده ده نفره هستیم با 4 میلیون تومان درآمد!  پیدا کنید سلطان پرتقال را!

سرپرست خانوار: خوشحالم که یک زن و دو فرزند دارم و یکصد و هشتاد هزار تومان یارانه می گیرم. می ماند 982 هزار تومان دیگر که اگر جور شود از خط فقر فرار خواهیم کرد.

بیانیه دام های مقیم مرکز: ما خدا را شکر می کردیم که فرهنگ عمومی سمتی سوق کرده که مردم کمتر گوشت خورده و به خوردن گیاهان روی آورده اند. اما امروز شنیدم رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفته از آن جایی که مردم قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده فروش گوشت  نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است. لذا وقتی از ما بپرسند فرهنگ بهتر است یا ثروت؟ در انشایمان جواب خواهیم داد « فقر »

آگهی بازرگانی: برداشت خط لب، خط چشم ، خط فقر بدون عمل جراحی . بدون درد و خونریزی. با مرگی آرام به بالا رفتن خانواده تان از خط فقر کمک کنید

یک دندان پزشک: از بدی های شغل ما این است که باید چشممان به دهان مردم باشد. وقتی شما چیزی نخورید خب دندان تان هم سالم می ماند. بنابراین لعنت به فقر که هرچه کرد او کرد!

درددل یک شهروند: سلطان  سکه ، سلطان ارز ، سلطان کره ، سلطان خودرو و ده ها سلطان دیگر را گرفتند اما این حباب لامصب نترکید. به نظرم بهترین کار این است که سلطان حباب دستگیر شود.

سهراب سپهری فیت شاعر امروزین: به سراغ من اگر می آیید زیر خط فقرم. هرچند که کارمان از زیر خط بودن هم گذشته و رفتیم دو صفحه بعد!

ادعای ملانصرالدین: خدا را شکر که هر سال از خط فقر دورتر می شوم. وضعم بهتر شده؟ نخیر. 4 سال پیش یک میلیون تومان زیر خط فقر بودم. دو سال پیش فاصله ام شد 3 میلیون تومان . خلاصه هی این خط فقر که خودش را به من چسبانده بود از من دور و دورتر شد. طوری که دیشب فهمیدم 6 میلیون تومان زیر خط فقر هستم و دیگر به فاصله اجتماعی مناسبی از خط فقر رسیده ام.

 فرامرز اصلانی: یک خط فقره یک خط فقره یک خط فقره … که زیرش هیچی نداره… توکه خط را پوشیدن سیه ابرون … نمیاد دیگه کسی از زیرش بیرون.

 توصیه ایمنی: با توجه به عنقریب بودن حذف چهار صفر به کسانی که زیر خط فقر هستند اکیدا توصیه می شود از زیر خط فقر دوری کنند که وقتی این خط سقوط می کند روی سرشان نیافتد

 یک کارتن خواب: دلمان به درد آمد که نماینده ساری گفته « در تهران خانه ندارم. برای همین شبی خانه یک نفر می‌خوابم. امشب می‌روم خانه پسر عمه‌ام، فردا می‌روم خانه پسر دایی‌ام می خوابم.‌» به ایشان بگویید اگر ممکن است دنا پلاسش را بیاورد که هردو شب در آن بخوابیم.

روزنامه توپخانه: همه اینهایی که در شبکه های مجازی به خط فقر اعتراض می کنند و می گویند خودشان هم زیر این خط قرار می گیرند دروغ می گویند. چون لازمه اتصال به شبکه های مجازی، خریدن گوشی هوشمند و پرداخت هزینه کمرشکن اینترنت است و اگر کسی اینترنت دارد یعنی بالای خط فقر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.