اختلافی نبود اما…

محمدرضا علیمردانی گرداننده بازی شب‌های مافیا درباره جدایی‌اش از این برنامه می‌گوید

فصل پنجم سریال شب‌های مافیا در حالی شروع شد که ترکیب برنده این رئالیتی‌شو تعویض شده بود. «محمدرضا علیمردانی» که در فصل‌های گذشته در نقش گرداننده بازی بسیار خوب ظاهر شده بود جای خود را به «کامبیز دیرباز» داد. این اتفاق در روزهای نخست پخش فصل جدید شب‌های مافیا با واکنش‌های زیادی از طرف مخاطبان روبه‌رو شد. دنبال‌کنندگان این بازی جذاب با کامنت‌هایی که در فیلیمو می‌نوشتند معتقد بودند مجری فصل‌های نخست بسیار مسلط‌تر از دیرباز، بازی را مدیریت می‌کرد و چون این برنامه از آغاز با حضور علیمردانی کلید خورده بود او را به‌نوعی نماد بازی مافیا می‌دانستند. واقعیت این است که در قسمت‌های نخست فصل جدید هم ضعف‌ها و مشکلات صداوتدوین چنان توی ذوق می‌خورد که حتی مردم عادی هم این نقص‌ها را نقد می‌کردند. این موضوع دو فرضیه را مطرح می‌کرد، یا علیمردانی به خواسته خودش از این برنامه جدا شد یا کارگردان، دست‌ به ترکیب برنده برنامه‌اش زد. به سراغ «محمدرضا علیمردانی» رفتیم تا دلیل جدایی‌اش از مافیا را از خودش جویا شویم.

آقای علیمردانی در آغاز فصل جدید برنامه شب‌های مافیا جای شما به‌شدت خالی بود و ظاهرا مخاطبان برنامه نتوانستند با کامبیز دیرباز(با احترام) که به‌جای شما گردانندگی این بازی را برعهده گرفت، ارتباط برقرار کنند. به کسانی که هنوز هم سراغ شما را می‌گیرند چه باید بگوییم؟

اول اینکه مردم عزیز خیلی به من لطف دارند. من سر ضبط سریالی بودم و در واقع دوستان ما در مافیا با وجود اینکه می‌گفتند: «محمدرضا، تو نماد مافیا شدی و در پوسترها و بیلبوردهای سطح شهر عکس‌هایت منتشر شده و الان در واقع نوک پیکان این رئالیتی‌شو هستی و به‌خاطر نوع اجرا و گردانندگی مورد تایید مخاطبان و حتی شرکت‌کنندگان قرار گرفته‌ای.»  به هر حال با تمام اینکه عوامل برنامه به این موضوع اذعان داشتند اما وقت‌مان خیلی با هم جفت‌وجور نمی‌شد.

خیلی‌ها فکر کردند مشکل یا اختلافی پیش‌آمده که واقعا این موضوع را تکذیب می‌کنم. من خیلی هم برای آقای سعید ابوطالب عزیز و هم برای تیم بسیار خوبش احترام و ارزش قائل هستم و خیلی هم ممنون هستم که در فصل‌های قبلی بنده را قابل دانستند

هرچند که برنامه‌ریز سریالی هم که سر ضبطش بودم هم تا جایی که می‌توانست یک جوری برنامه‌ریزی کرد تا  در زمانی که دوستان عزیزم در برنامه شب‌های مافیا ضبط داشتند من را به آنها برساند ولی باز بچه‌های مافیا می‌خواستند فشرده‌تر ضبط کنند و گروه‌ها پشت سر هم آماده شوند به‌همین دلیل باز برنامه ضبط‌شان را تغییر دادند و بنده را برای تعداد روزهای بیشتری می‌خواستند که دیگر عوامل سریالی که سر ضبطش بودم نمی‌توانستند بیشتر از این راه بیایند. می‌گفتند شما گفته‌اید این تعداد روز، ما هم با هزار مشکل یک هفته همه برنامه‌‌ها را تغییر دادیم که محمدرضا که برای برند مافیا زحمت کشیده همچنان در این برنامه حضور داشته باشد. خلاصه چون برنامه ضبط در مافیا تغییر کرد متاسفانه افتخار حضور در این سریال را از دست دادم.

 جالب است بدانید که کامبیز قرار بود در سریالی که من سر ضبطش رفته بودم، بازی کند که نشد من رفتم آنجا بازی کردم و کامبیز به شب‌های مافیا آمد

یعنی هیچ اختلافی وجود نداشت؟

خیلی‌ها فکر کردند مشکل یا اختلافی پیش‌آمده که واقعا این موضوع را تکذیب می‌کنم. من خیلی هم برای آقای سعید ابوطالب عزیز و هم برای تیم بسیار خوبش احترام و ارزش قائل هستم و خیلی هم ممنون هستم که در فصل‌های قبلی بنده را قابل دانستند و اجازه دادند که گرداننده مافیا باشم. به هر‌حال کامبیز دیرباز عزیز که به‌عنوان بازیکن در فصل‌های گذشته حضور داشت گردانندگی این برنامه را به‌عهده گرفت و همان روزهای نخست هم یک پست زیبا درباره این جابه‌جایی نوشت. جالب است بدانید که کامبیز قرار بود در سریالی که من سر ضبطش رفته بودم، بازی کند که نشد من رفتم آنجا بازی کردم و کامبیز به شب‌های مافیا آمد.

به هرحال این تغییر اساسی در تعویض گرداننده بازی آن هم درست زمانی که سریال، جایگاه خودش را بین مخاطبان پیدا کرد اتفاق عجیبی بود.

مافیا برندی است که برای من بسیار مهم و عزیز است. در پشت صحنه این برنامه هم همیشه احساس خوبی داشتیم و الان هم گاهی دلتنگ آن روزها می‌شوم

مردم کم‌کم به گرداننده جدید هم عادت می‌کنند اما به‌نظر من اتفاق مهم و اساسی که در فصل جدید شب‌های مافیا افتاد عدم‌حضور سینا دوراندیشان  تدوینگر بسیار خلاق  و موثر شب‌های مافیا بود که ایشان هم  به دلایل خاص خودشان نتوانستند در مافیا باشند. چون معتقدم یکی از دلایل موفقیت و جذابیت فصل‌های قبل سریال حضور او بود با احترام زیاد به تدوینگر فعلی برنامه.

ممکن است دوباره به مافیا برگردید؟

مافیا برندی است که برای من بسیار مهم و عزیز است. در پشت صحنه این برنامه هم همیشه احساس خوبی داشتیم و الان هم گاهی دلتنگ آن روزها می‌شوم. من فقط اگر بخواهم یک چیزی به‌عنوان نقد بگویم نه اینکه انتقاد جدی باشد اما ما قبل از اینکه برویم کیش تیم تولید یک گروه از افراد چهره را دعوت می‌کرد و قراردادهایشان پذیرفته و بسته می‌شد، زمان ضبط مشخص می‌شد و چند روز قبل زمان تمرین بود که با مربیان آموزش می‌دیدند.

بعد به روز ضبط می‌رسیدیم و تا شب، برنامه را پشت سرهم ضبط می‌کردیم و این تا به تدوین، صداگذاری و پخش برسد 3 هفته الی یک ماه  زمان می‌برد و در این فاصله تیم تولید فرصت داشت تیم بعدی را بچیند و این روند تکرار شود. اینکه حالا از کیش به تهران برگشتیم خب تصور من این بود که وقتی قرارداد سریال را نوشته‌ام و به دوستان اطلاع داده‌ام با من همکاری کنند. همانطور که قبل هم توضیح دادم قرار بر این بود و عوامل تولید سریال هم با تیم شب‌های مافیا زمان‌ها را هماهنگ کردند اما یکدفعه در دقیقه 90 تغییرش دادند تا برنامه را پشت سر هم ضبط کنند. به هر حال همه قسمت‌ها و فصل‌ها پشت سرهم با گردانندگی کامبیز دیرباز ضبط شده و امیدوارم موفق هم باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.