شکست مفتضحانه و پرهزینه ردیابی کرونا

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 27 اکتبر 2021

کره‌زمین چند درجه گرم‌تر می‌شود؟ در آستانه برگزاری اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل، روزنامه‌ها می‌پرسند و از زمینی که بیش از حد گرم خواهد شد، بیم می‌دهند. 5 تا 11 ساله‌ها در آمریکا واکسن کرونا می‌زنند، اگر مجوزش صادر شود. به گزارش روزنامه انگلیسی، طرح دولتی ردیابی و آزمایش کرونا در انگلیس «شکستی مفتضحانه و پرهزینه» بوده است.

گاردین

«بانگ رعدآسای بیدار باش: سازمان ملل می‌گوید جهان با افزایش ۲.۷ درجه‌ای دما روبه‌رو است» عنوان گزارش اصلی گاردین است که گفته بر اساس گزارش سازمان ملل، اگر کشورها تعهدات خود را در زمینه آب‌وهوا تحکیم نکنند، جهان در مسیر افزایش فاجعه‌بار ۲.۷ درجه‌ای دما قرار خواهد گرفت که عواقب ویرانگری خواهد داشت.

گاردین همچنین با تیتر «واکسیناسیون زنان باردار در اولویت» از فراخوانی برای واکسیناسیون زنان باردار در برابر کووید-19 و اولویت دادن به آن گزارش می‌دهد.گاردین

نیویورک‌تایمز

«پشتیبانی اساسی از تزریق واکسن فایزر برای کودکان 5 تا 11 سال» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان.

در این گزارش آمده: «کمیته تخصصیِ مشورتیِ سازمان غذا و داروی آمریکا (F.D.A.) روز سه‌شنبه (26 اکتبر) توصیه کرد نهادهای ناظر، واکسن فایزر/بایون‌تک را برای کودکان 5 تا 11 ساله مجاز اعلام کنند. به این ترتیب حدود 28میلیون کودک در گامی بزرگ به واجدان شرایط واکسینه‌شدن می‌پیوندند. اگر F.D.A. توصیه‌های این کمیته را در روزهای آینده دنبال کند -که چنین انتظار می‌رود- و مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (CDC) هم بپذیرد، دولت بایدن دسترسی به واکسن را گسترش خواهد داد، در حالی که برای بسیاری نیز واکسن‌های تقویت‌کننده ارایه می‌کند.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز هم نقشه‌ای از گرمایش زمین است در آستانه برگزاری اجلاس آب‌و‌هوایی سازمان ملل، هفته آینده ۳۱ اکتبر در گلاسکو انگلیس: «پیش از اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل در هفته آینده، تمرکز روی یک سوال مهم است: کره‌زمین چند درجه گرم‌تر می‌شود؟»نیویورک تایمز

دیلی‌تلگراف

«آزمایش و ردیابی به‌ دلیل اتلاف چشمگیر پول مورد انتقاد قرار گرفت» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. روزنامه در گزارشی نشان می‌دهد چگونه طرح دولتی ردیابی و آزمایش کووید-19 با وجود 37میلیارد پوند بودجه، هدر دادن چشمگیر پول مالیات‌دهندگان بوده است. روزنامه با توجه به نظریات کمیته حساب‌های عمومی گزارش می‌دهد که با وجود بودجه هنگفت، این طرحِ NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) نتوانست زنجیره انتقال ویروس کووید را قطع کند.

روزنامه گفته گزارش نمایندگان مجلس نشان می‌دهد چگونه بیش از 2000 مشاور هر کدام بیش از 1000 پوند در روز برای کار روی سیستمی دستمزد می‌گرفتند که «مکررا» نتوانست انتقال ویروس را قطع کند.

در ادامه، این طرح با عنوان «شکست مفتضحانه و پرهزینه» توصیف و گفته شده با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق مردم اکنون واکسینه شده‌اند، درک این موضوع مشکل است که چرا این عملیات همچنان ادامه دارد!

پس از اخباری مبنی بر شرکت‌نکردن ملکه در اجلاس اقلیمی بریتانیا، روزنامه تصویری از ملکه را نشان می‌دهد با این عنوان: «ملکه اجلاس آب‌وهوایی COP26 را از دست خواهد داد، اما او از خانه کار می‌کند».دیلی تلگراف

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.