جوانان آمریکا بحران‌های شدید روانی دارند

در اعلامیه‌ وضعیت اضطراری ملی درباره سلامت روان کودکان، به فهرست چالش‌هایی که کودکان در ایالات متحده با آن مواجه هستند، اشاره شده است

در اعلامیه‌ وضعیت اضطراری ملی درباره سلامت روان کودکان، به فهرست چالش‌هایی که کودکان در ایالات متحده با آن مواجه هستند، اشاره شده است. گروهی از کارشناسان می‌گویند این مشکل به دلیل کمبود روانپزشک کودک، موج فزاینده گرایش به خودکشی و استرس ادامه‌دارِ ناشی از کووید-19 به وضعیت اورژانسی و اضطراری رسیده است.

مصرف بیش از حد (اُوردوز) و مشکلات عاطفی؛ تنهایی و استرس ویرانگر؛ اندوه و افسردگی. این بیماری همه‌گیر  بحران سلامت روان را در میان کودکانِ ایالات متحده تشدید کرده است.

گروهی از کارشناسان می‌گویند که این مشکل به دلیل کمبود روانپزشک کودک، موج فزاینده گرایش به خودکشی و استرس ادامه‌دارِ ناشی از کووید-19 به وضعیت اورژانسی و اضطراری رسیده است.

در اعلامیه‌ وضعیت اضطراری ملی درباره سلامت روان کودکان، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان به فهرست چالش‌هایی که کودکان در ایالات متحده با آن مواجه هستند، اشاره می‌کنند.

آنها می‌گویند که مراجعه به بخش اورژانس برای سلامت روان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و کودکان و خانواده‌ها با اختلالات و مشکلات عظیم روبه‌رو هستند.

در این ماه، یونیسف (UNICEF) گزارشی منتشر کرد که تخمین می‌زد 13درصد از نوجوانان 10 تا 19 ساله با یک اختلال روانی تشخیص داده‌شده زندگی می‌کنند. این آژانس خواستار تعهد و اقدام دولت‌ها و جوامع در سراسر جهان برای محافظت از سلامت روان کودکان شد.

مصرف بیش از حد (اُوردوز) و مشکلات عاطفی؛ تنهایی و استرس ویرانگر؛ اندوه و افسردگی. این بیماری همه‌گیر  بحران سلامت روان را در میان کودکانِ ایالات متحده تشدید کرده است. کارشناسان می‌گویند این مشکل به دلیل کمبود روانپزشک کودک، موج فزاینده گرایش به خودکشی و استرس ادامه‌دارِ ناشی از کووید-19 به وضعیت اورژانسی رسیده است.

گروه‌های آمریکایی پیام مشابهی ارایه کردند و خواستار بودجه بیشتر فدرال برای چالش‌های سلامت روان کودکان، مراقبت‌های بهداشت روانی بهتر در مدرسه و حمایت اجتماعی از کودکان و والدین شدند.

آنها به نژادپرستی ساختاری به عنوان چالشی خاص برای سلامت روان جوانان اشاره می‌کنند.

در سال 2020، بحران‌های سلامت روان، به‌ویژه، حاد بود. بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، بحران‌های سلامت روان برای افراد 5 تا 11 ساله، 24درصد و برای 12 تا 17 ساله‌ها، 31درصد افزایش یافت. تلاش‌های مشکوک به خودکشی در میان دختران نوجوان در ماه‌های فوریه و مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۵۰درصد افزایش یافته است! خودکشی دومین عامل عمده مرگ‌ومیر نوجوانان در ایالات متحده است و در دهه گذشته رو به افزایش بوده است.

این گروه‌ها نوشتند: «ما نگران جوانانی هستیم که میزان افسردگی، اضطراب، ضربه روحی، تنهایی و گرایش به خودکشی در میان‌شان افزایش می‌یابد و تاثیر ماندگاری بر آنان، خانواده‌هایشان و جوامع‌شان خواهد داشت. ما باید تدابیری برای مقابله با این چالش‌ها بیندیشیم.»

منبع: واشینگتن‌پست

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.