ژاوی، ناجی بارسلونا خواهد بود؟

به‌نظر می‌رسد سران بارسلونا موفق خواهند شد نظر السد را برای انتقال ستاره سابق خود جلب کنند

بعد از نتایج عجیب بارسلونا در فصل جدید با هدایت رونالد کومان بالاخره این باشگاه تصمیم به اخراج سرمربی خود گرفت و حالا شرایط برای حضور ژاوی روی نیمکت آبی‌اناری‌ها مهیا شده است.

چند ساعت پس از جدیدترین شکست بارسلونا سرانجام رسانه رسمی این تیم خبر برکناری رونالد کومان را مخابره کرد. کومان که خود کاپیتان بارسا و زننده اولین گل منجر به قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا در اواسط دهه ۹۰ بوده از ابتدای فصل پیش و در دوران بارتومئو و زمانی که لیونل مسی قصد جدایی از بارسا را داشت هدایت تیم را بر عهده گرفت، اما کارنامه موفقی ثبت نکرد. فصل جدید و پس از شوک جدایی مسی، او یکی از آنهایی بود که به‌دلیل تراز مالی منفی باشگاه مثل دمبله، کوتینیو و چند خرید گران اما کم‌اثر تیم حاضر به فسخ نشدند و باشگاه هم به‌دلیل تراز مالی منفی چاره‌ای غیر از ادامه مسیر با آنها نداشت.

اما سرانجام سریال باخت‌ها که ضررشان بر ارزش باشگاه به‌مراتب بیشتر از پرداخت غرامت به مسی بود سبب شد تا باشگاه محبوب کاتالونیا قید همکاری با کومان را بزند و تبعاتش را هم بپذیرد. حالا گویا ژاوی قرار است در ادامه پروژه میدان دادن موفق به گواردیولا و انریکه روی نیمکت بارسا باشد.

این بدان معناست که اسطوره بارسلونا باید با السد برای جدایی از این تیم به توافق برسد. البته که رابطه بین ژاوی و السد فراتر از قرارداد است، اما به‌نظر می‌رسد که او به‌زودی دیداری با سران باشگاه خواهد داشت تا برای جدایی و حضور روی نیمکت بارسلونا توافق انجام شود. السد نمی‌تواند از خدماتی که ژاوی به این باشگاه کرده گله‌ای داشته باشد. ژاوی به‌عنوان بازیکن 4 و در قامت مربی 7 عنوان با السد کسب کرد. او همچنین این سه‌شنبه رکورد 34 بازی بدون باخت در لیگ قطر را شکست. با این‌حال جدایی ژاوی از السد تنها به مسائل فوتبالی مربوط نمی‌شود و جنبه‌های خانوادگی هم دارد چراکه همسر او از حضور در دوحه کاملا خوشحال است و فرزندانش نیز در کشور قطر بزرگ شده‌اند.

از طرف دیگر به‌طور قطع سران باشگاه السد از وضعیت تیم‌شان بسیار راضی بوده و نمی‌خواهند در این اوضاع چالش سختی را تجربه کنند اما در عین‌حال ژاوی هم به رابطه بسیار خوب خود با سران این باشگاه بسیار امیدوار است. در واقع این سرمربی اسپانیایی امیدوار است که السدی‌ها او را درک کرده و نهایتا ژاوی بتواند هرچه سریع‌تر چمدان‌های خود را برای سفر به بارسلونا ببندد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.