آتیلا پسیانی هفده سال است تلویزیون ندیده!

صحبت‌های آتیلا پسیانی درباره اینکه «هفده سال است تلویزیون ندیده»- و انتقادات و اعتراضاتی که به‌وجود آورد

صحبت‌های آتیلا پسیانی درباره تلویزیون و سریال‌هایی که در هفده هجده سال اخیر ساخته شده، واکنش‌های زیادی در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور داشته. این بازیگر که با هر مترومعیاری از پرکارترین بازیگران چند دهه اخیر، به‌خصوص در سریال‌های صداوسیما به‌شمار می‌آید، در این گفت‌وگو گفته که هفده سال است به‌‎جز فوتبال، تلویزیون نگاه نمی‌کند!

آتیلا پسیانی در سال‌های اخیر در تبلیغات تلویزیونی زیادی حضور یافته است
آتیلا پسیانی در سال‌های اخیر در تبلیغات تلویزیونی زیادی حضور یافته است

واقعیت‌های شهر در تلویزیون

آتیلا پسیانی در گفت‌وگو با فریدون جیرانی گفته که نه تنها به‌طور کلی تلویزیون نمی‌بیند، بلکه کمترین علاقه‌ای به دیدن سریال‌هایی هم که خودش در این رسانه کار کرده است، ندارد. پسیانی گفت که عدم علاقه‌اش به دیدن سریال‌های تلویزیونی به این دلیل است که «برای تلویزیون نمی‌توان واقعیت شهر را گفت، اما در سینما هستند جوانانی که هنرشان را ویترینی نمی‌کنند و حقایق شهر را نشان می‌دهند.»

تشکر از شبکه نمایش خانگی

پسیانی با اشاره به اینکه «کرونا باعث شد به سمت نمایش خانگی کشیده شدیم»؛ وضعیت این عرصه را در قیاس با تئاتر و سینما بهتر عنوان کرد: «فکر می‌کنم دیگر سینما امکان رقابت با پلتفرم‌ها را نخواهد داشت. همین الان یکی از اعضای مهم اسکار که همیشه روی اصالت سینما تاکید داشت، نتفلیکس است. پلتفرم‌ها آینده تصویرسازی جهانی هستند. بسیاری از بچه‌هایی که با آمدن کرونا بیکار شده بودند، جذب شبکه نمایش خانگی شدند و به درآمد رسیدند و از این جهت باید از پلتفرم‌ها ممنون بود.»

به‌دنبال سفره‌ای تازه!

صحبت‌های آتیلا پسیانی اما واکنش‌های تند زیادی به‌وجود آورد. به‌خصوص ادعای او مبنی بر اینکه «سال‌هاست تلویزیون ندیده» و البته اشاره او به «افت شدید سریال های تلویزیونی» در حالی که اشاره‌ای به شکست سنگین سریال تازه‌اش «مردم معمولی» که در فیلیمو پخش شده بود، نکرد! این صحبت‌ها با واکنش شماری از روزنامه‌نگاران و منتقدین سینما مواجه شد. از جمله منتقدی که نوشت: «از نشانه‌های حسابگرانه و کاسبکارانه بودن انتقاد پسیانی به سریال‌های تلویزیونی اینکه او به‌رغم واکنش‌های منفی زیادی که برای بازی در سریال «مردم معمولی» گرفت، اما حاضر نیست از مکانیسم سریال‌سازی پلتفرم‌ها انتقاد کند. چون فعلا پول و موقعیت کار اینجاست. انتقاد از پلتفرم‌ها ان‌شاءالله چند سال بعد که پول خوبی ازشان درآمد و سفره جدیدی در جای تازه‌ای پهن شد!»

منتقد دیگری نیز صحبت‌های صریح آتیلا پسیانی- درباره اینکه «به‌رغم بازی در سریال‌ها تماشایشان نمی‌کند»- را تاسف‌برانگیز خواند و این جملات «معنای ترسناکی» دارند و نشان می‌دهند «به جایی رسیده‌ایم که هر کس کلاه خودش را محکم چسبیده و «گور بابای دیگران» گویان، تنها به خودش فکر می‌کند»‌. «رفتاری سخیف» و «فاجعه‌‌ای بزرگ» که «از صدر تا ذیل آدم‌های این مملکت را شامل می‌شود.»

صحبت‌های پسیانی اما از سوی افشین هاشمی مورد استقبال قرار گرفت: «دمش گرم که این بی‌اعتقادی و کیفیت پایین آثار را (تاکنون آتیلا را در هیچ فیلمی با مفاهیم غلط ندیده‌ام) عیان اعلام می‌کند و‌ اتفاقا خود را پشت زرق‌وبرق‌های دروغین پنهان نمی‌کند. صداقت و‌ راستگوییِ او را می‌ستایم!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.