قدردانی ویژه رئیس‌جمهوری از اقدامات هلال‌احمر

تاکنون بیش از ۴هزار نفر از زلزله‌زدگان اندیکا اسکان اضطراری دریافت کرده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح روز جمعه به صورت ناگهانی و سرزده وارد فرودگاه دزفول شد تا از آنجا با بالگرد به شهرستان اندیکا برود و از نزدیک امدادرسانی به مردم زلزله‌زده این شهرستان را بررسی و نظارت کند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در‌ دیدار با مسئولان و مردم شهرستان اندیکا گفت: «مردم این منطقه از جمله عشایر قدرشناس کشور محسوب می‌شوند. امام و رهبری به خوبی عشایر را می‌شناختند و می‌شناسند و اینکه از آنها به عنوان ذخایر انقلاب یادشده امری حقیقی است.‌ حقیقتا این مردم برای انقلاب و نظام گنجینه‌های باارزشی هستند که نباید اجازه داد دچار آسیب شوند.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی گفت از اقدامات سپاه، بسیج، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و خصوصا هلال‌احمر تشکر ویژه می‌کنم که از ابتدا به میدان آمد و زحمت کشید.
هفته گذشته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای‌عالی این جمعیت از امدادرسانی هلال‌احمر به ۶هزار و ۱۷۲ نفر متاثر از زلزله در اندیکا خبر داد و گفت: «تاکنون ۲هزار و ۹۵۳ خانوار مورد ارزیابی تیم‌های جمعیت هلال‌احمر قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۲هزار و ۸۸۳ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا و ۷۰ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان ایذه هستند.»

امدادرسانی در اندیکا همچنان متوقف نشده است

دوشنبه ١٢ مهر بود که شهرستان اندیکا در استان خوزستان با زلزله ۵/۷ ریشتری به لرزه درآمد. از آن تاریخ تا غروب ١٧ مهر، اندیکا ١٤ بار دیگر لرزید. خسارت‌های این زمین‌لرزه با هر لرزش زمین، بیشتر شد؛ به خصوص در مناطق عشایرنشین و روستاهای صعب‌العبوری که تعدادی از آنها تخریب ١٠٠درصدی داشتند.
از اولین ساعت وقوع زلزله تلاش بی‌وقفه ۲۶ تیم ارزیاب در اندیکا و امدادرسانی زمینی و هوایی به مردم آغاز شد. امدادرسانی که همچنان متوقف نشده است. تاکنون بیش از ۴هزار نفر اسکان اضطراری دریافت کرده‌اند و به بیش از ۶هزار نفر بسته‌های اقلام زیستی و موادغذایی اهدا شده است.
همچنین تیم حمایت‌های روانی «سحر» برای رسیدگی به کودکان آسیب‌دیده در شهرستان اندیکا حضور دارد. هدف از فعالیت این تیم، ادامه کار امدادرسانی در منطقه زلزله‌زده است‌.
امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی

به گزارش «شهروندآنلاین» در بخش عملیات امدادرسانی اولیه توزیع اقلام زیستی انجام گرفت چادر اسکان، پتو، موکت، بشکه نگهداری آب و بسته غذایی و اقلام بهداشتی از جمله اقلام توزیع شده بوده است.

لازم به ذکر است جمعیت هلال‌احمر خوزستان آماده دریافت کمک‌های مردمی و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان اندیکا است و مردم می‌توانند از طریق کد دستوری #۶۱۱۱۲ یا واریز مبالغ اهدایی به شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ به زلزله‌زدگان اندیکا کمک کنند.

از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر پنج زمین‌لرزه در شهرستان اندیکا رخ داد. طبق اعلام استاندار خوزستان این زلزله 5هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال‌شرق استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰هزار نفر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.