اتفاق ویژه در جویبار؛ تماشاگران ایرانی برگشتند!

در جریان لیگ کشتی، تعدادی از تماشاگران با مجوز در سالن حضور پیدا کردند و به تشویق تیم‌شان پرداختند

با اینکه بعد از کرونا هنوز در هیچ سالن یا استادیوم ورزشی در ایران خبری از تماشاگران نبوده، برای نخستین بار سالن کشتی جویبار میزبان 400 تماشاگر بود.

در حالی که بیش از یک‌سال‌ونیم از غیبت تماشاگران در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی ایران می‌گذرد و هنوز هم مجوزی برای بازگشت آنها صادر نشده، روز جمعه لیگ برتر کشتی در مازندران با حضور تعداد محدودی از تماشاگران پیگیری شد.

به نظر می‌رسد مسئولان تیم‌های مازندرانی برای این روز حساس از مسئولان نهادهای ذی‌ربط مجوز حضور تعدادی از تماشاگران را گرفته بودند و دیدار جذاب ستارگان ساری و صنایع مازندران به عنوان دربی کشتی مازندران با حضور هواداران و لیدرها شور و حال خاصی پیدا کرد.

آن‌طور که در تصاویر پیداست، به جز همراهان تیم‌ها تعداد قابل توجهی از تماشاگران روی سکوها حضور داشتند و به تشویق کشتی‌گیران و تیم مورد علاقه خود می‌پرداختند. به نظر می‌رسد لیدرهای مازنی برای بازگشت رسمی تماشاگران به سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی ایران پیش‌قدم شدند.

اما این اتفاق چگونه رخ داد؛ در حالی که هنوز حتی در استادیوم‌های فوتبال روباز هم مجوز حضور تماشاگران صادر نشده است. گویا مسئولان کشتی مازندران در رایزنی با ستاد کرونای استان مجوز حضور 400 نفر از تماشاگران را اخذ کردند و این تعداد از نفرات توانستند بعد از ارایه تست منفی PCR به سالن راه پیدا کنند.

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی در این‌باره می‌گوید: «حضور تماشاگران در سالن جویبار با مجوز بود. مسئولیت برگزاری مسابقات در اختیار ستاد مقابله با کرونا در هر استان است که بسته به شرایط منطقه و وضعیت کرونا، تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند. میزبان مجوز لازم را در این ارتباط داشته، ضمن اینکه تماشاگر هم در سالن نبود، اگر قرار بود این مسابقه مهم با حضور تماشاگر برگزار شود، 20هزار نفر آنجا تجمع می‌کردند و خواهان ورود به سالن بودند. کسانی که آمدند در واقع تعدادی از مسئولان محلی به همراه لیدرها بودند و تخلفی در جویبار اتفاق نیفتاده است.»

به نظر می‌رسد این اتفاق که با هماهنگی‌های لازم بین مسئولان استانی در یک شهر کوچک رخ داده، می‌تواند آغازی برای بازگشت تماشاگران به استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی باشد. با توجه به پایین آمدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور و واکسیناسیون عمومی رقم زدن این اتفاق چندان دور از ذهن هم نیست. هم‌اکنون در خیلی از کشورهای اروپایی شاهد حضور تماشاگران در استادیوم‌ها هستیم و حتی در همین مسابقات جهانی کشتی اخیر در نروژ هم تماشاگران بدون مشکل وارد سالن شدند.

باید دید بالاخره محدودیت‌های موجود در ورزش ایران چه زمانی به پایان خواهد رسید. قطعا برگزاری مسابقات با حضور هواداران هر تیم، جذابیت مسابقات را در لیگ رشته‌های مختلف ورزشی دوچندان خواهد کرد؛ همان‌طور که روز جمعه حضور تعدادی از هواداران مازندرانی در سالن مهدی حاجی‌زاده جویبار، شور و حال خاصی به مسابقات حساس این گروه از لیگ برتر کشتی بخشیده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.