راپونزل و بالا کشیدن خواستگار!

طبق مشاهدات انجام شده اعمال زیبایی، برخلاف اسمش، بیشتر از زیبایی روی اخلاق و رفتار انسانها  تأثیر دارد.

زهرا جمالی

در گذشته بلندی و کوتاهی مو برای دخترها ارتباط مستقیمی با آمدن خواستگار به خانه داشت. دختران به شدت در بلند کردن مو از یکدیگر سبقت می گرفتند. مورد بوده خواستگار آمده، آسانسور خراب شده. اما به وسیله کمند راپونزلی که دختر واحد کناری از طبقه چهارم انداخته شده خواستگار بالا کشیده شده و یک آبم روش! اما در حال حاضر معیارها تغییر کرده و عمل کردن بینی با آمدن یا نیامدن خواستگار ارتباط مستقیم پیدا کرده است. خواستگاری رفتن علاوه بر رونق و گردش مالی که برای صنف گلفروشان و قنادی ها دارد، قبل از آن سود سرشاری برای صنف جراحان زیبایی به ارمغان می آورد!

در گذشته اگر دختر کنکور داشت برای اینکه درسش را بخواند، تخفیفاتی قائل می شدند و یک سری از محدودیتها مثل ممنوعیت استفاده از کرم مرطوب کننده را برایش برمی داشتند. سیبیلش را چرب می کردند تا درسش را بخواند. اگر هم قصد دانشگاه نداشت می گفتند: دیپلمت رو بگیر و برو خونه شوهرت، هر غلطی خواستی بکن.

یعنی یک مشت خمیر مایه تحویل می دادند و داماد خودش بقیه را هزینه می کرد. اما در حال حاضر دخترها بلافاصله بعد از کنکور بستری می شوند برای عمل بینی و پشت بندش فیبروز ابرو و کاشت گونه. طوری که در جلسه خواستگاری پدر دختر می گوید: قوطی ژلم دستت سپرده، شب به شب بذارش تو یخچال خوب ببنده!

طبق مشاهدات انجام شده اعمال زیبایی، برخلاف اسمش، بیشتر از زیبایی روی اخلاق و رفتار انسانها  تأثیر دارد. البته هنوز علم پزشکی به آنجا نرسیده که بتواند تشخیص دهد همزمان با عمل بینی دقیقا کجای حافظه عمل می شود که تقریبا فرد حجم عظیمی از آن را در حین عمل از دست می دهد.

موردی بوده طرف بعد از مکعبی کردن چانه، بزرگ کردن زانو و حجم دهنده ی بازو، در چالش عکس ده سال پیش هم شرکت کرده و در جواب اعتراض بقیه هم مدعی شده: بخاطر مشکلات زندگی بینی اش آب رفته و کمی عروسکی شده! یکی هم نیست بگوید با عکس ده سال پیشت که هیچ، عکس شش ماه پیشت را هم در چالش شرکت میدادی، داروین باید در نظریه اش را گل میگرفت و سر به بیابان می گذاشت!

با تمام این حرفها نظریه ای وجود دارد که نشان می دهد افرادی که روی به جراحیهای زیبایی و عوارض بعد از آن می آورند، انسانهای شجاعی هستند. وگرنه بقیه که از عوارض شکستن قلنج دست و پا و کمرشان هم  هراس دارند و‌ همیشه مضطرب. در این مورد کلینیکهای زیبایی نقش تعیین کننده ای دارند. برای کاهش استرس مراجعین، کلینیکها باید از خودشان شروع کنند. یادم است دوستی داشتم که می خواست عمل پلیپ بینی انجام بدهد و سابقه ی فشار خون هم داشت. از استرس فشارش بالا رفته بود. به محض اینکه منشی کلینیک آمد و چند کلمه با او صحبت کرد چنان فشارش چسبید به کف که دیگر هر چی آب قند بهش می دادیم بالا نمی آمد. درست برعکس من. جائی برای دندانپزشکی مراجعه کردم. منشی یک آقای شصت ساله با سبیل دسته موتوری بود که تازه در پاسخ تلفن بجای ” بله یا الو” می گفت: بَلو. بعد از انجام کارم درست تا شش ماه جای جراحی لثه ام درد می کرد! خیلی خوب است که کلینیکهای زیبایی به این نکته هم توجه کافی و وافی داشته باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.