مهدوی‌کیا و یک هدف بزرگ؛ المپیک پاریس

تیم ملی امید ایران با اقتدار به مرحله نهایی مقدماتی المپیک رسید

تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت‌های تاجیکستان 3 برد ارزشمند به‌دست آورد تا اولین آزمون سرمربیگری مهدوی‌کیا با موفقیت همراه شود.

تیم ملی امید ایران در طی 10 روز گذشته در رقابت‌های مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا شرکت کرد و موفق شد با 3 برد متوالی جواز حضور در این مسابقات که مقدماتی المپیک پاریس است را بگیرد. اتفاقی که دوباره فوتبالدوستان ایرانی را امیدوار کرده تا بعد از حدود نیم قرن تیم امید ایران راهی المپیک شود.

تیم فوتبال المپیک ایران با کسب دو پیروزی مقابل نپال و لبنان که اولی با برد 4 گله همراه بود و دومی با پیروزی 2 بر صفر به سخت‌ترین مصاف گروه سوم رسید. مسابقه با تاجیکستان که میزبان این گروه بود و سرسخت‌ترین حریف ایران محسوب می‌شد. در نهایت شاگردان مهدی مهدوی‌کیا توانستند در شرایطی که از دقیقه 85 با یک یار کمتر ادامه می‌دادند با نتیجه 3 بر 2 پیروزی را از آن خود کنند و با کسب 9 امتیاز از این مرحله به سلامت عبور کنند.

مهدوی‌کیا و امیدواری زیاد به شکستن طلسم

با این نتایج حالا امیدواری‌ها به تیم امید بسیار زیاد شده است، خصوصا اینکه فردی مثل مهدوی‌کیا با وجهه و سوابق پرتعدادش بالای سر این تیم است. فردی که با خلاقیت مسئولان فدراسیون فوتبال روی نیمکت امیدها نشسته است. بعد از نزدیک شدن حسرت حضور در المپیک به نیم قرن، فدراسیون فوتبال برای پایان دادن به این حسرت بزرگ، دست به یک انتخاب جالب زد و مهدی مهدوی‌کیا را به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرد؛ ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران که سال‌ها در آکادمی کیا روی استعدادهای فوتبال کشور کار کرده بود با قبول این مسئولیت خیلی‌ها را دلگرم کرد تا شاید این‌بار همه چیز متفاوت‌تر از گذشته رقم بخورد.

شور و هیجان مهدی مهدوی‌کیا در کنار زمین در طول بازی با تاجیکستان و دو مسابقه قبلی بسیار بالا بود؛ این مربی جوان که با قبول مسئولیت تیم ملی امید، پای در یک مسیر بسیار سخت و پرتلاطم گذاشته به یک شروع خوب برای اثبات توانایی‌های خود و شاگردانش نیاز داشت و پایان مسابقات با سه برد و کسب رتبه نخست گروه، همین شروع موردنظر بود که مهدی و شاگردانش آن را رقم زدند تا اهالی فوتبال را به تیم امیدی که می‌تواند بعد از دهه‌ها طلسم‌شکن باشد، امیدوار کنند.

مهدوی‌کیا که در دوران بازی خود یک بازیکن سرعتی و در اختیار تیم بود در طول بازی آخر ایران با توجه به فشاری که هواداران تیم حریف از روی سکوها روی شاگردانش وارد می‌کردند حسابی هوای آنها را داشت و در کنار زمین بر اساس شرایط کار آنها را هدایت کرد تا در نهایت با به‌صدادرآمدن سوت پایان، در نقش مربی تیم پیروز، فریاد شادی را در کنار شاگردانش سر دهد.

طلسم 48 ساله می‌شکند؟

تیم ایران حالا به دور نهایی مقدماتی المپیک رسیده؛ درست همان جایی که هر 4 سال یکبار واردش می‌شود و در نهایت نمی‌تواند جواز صعود را به‌دست آورد. مهدوی‌کیا و فدراسیون‌نشینان اما حالا برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارند. سرمربی تیم امید گفته که دیگر این تیم را رها نمی‌کند و باید اردوهای مداوم آن در طول مسابقات برگزار شود. اتفاقی که می‌تواند به اتحاد تیم کمک کند.

مهدوی‌کیا تصمیم دارد هر زمانی که در فیفادی‌ها اردوی تیم ملی بزرگسالان برگزار می‌شود، بازیکنان امید را نیز به اردو ببرد و تمرینات و بازی‌های دوستانه برایشان تدارک ببیند. اتفاقی که پیش‌درآمدی برای مسابقات دوسال دیگر مقدماتی المپیک پاریس خواهد بود.

تیم امید ایران هرساله وقتی در صعود به المپیک ناکام ماند، رها شد و بعد از مدت زیاد نفرات برای حضور در المپیک بعدی دور هم جمع شدند. مهدوی‌کیا اما این دوره نمی‌خواهد اتفاقات قبلی تکرار شود و به‌همین خاطر تیمی را از حالا برای شکستن طلسم 48 ساله حضور در المپیک آماده می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.