تلفات کووید از 5میلیون نفر گذشت!

ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک و بریتانیا با هم بیش از نیمی از کل تلفات را دارند

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، 19 ماه پس از آغاز همه‌گیری، قربانیان جهانی کووید-19 از 5میلیون نفر عبور کرد.

بر اساس آمار منتشرشده از دانشگاه جان هاپکینز، 19 ماه پس از آغاز همه‌گیری، تعداد قربانیان جهانی کووید-19 از 5میلیون نفر عبور کرده است (تا روز دوشنبه، اول نوامبر 5میلیون و یک‌هزار و 991 جان‌باخته). برخی از کارشناسان، از جمله کارشناسان سازمان جهانی بهداشت معتقدند که تلفات واقعی ممکن است دو تا سه برابر بیشتر از ارقام رسمی باشد.

ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک و بریتانیا مجموعا بیش از نیمی از مرگ‌ومیرها را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.

در 28 روز گذشته، دانشگاه جان هاپکینز 197هزار و 116 مرگ و 11.7میلیون مورد ابتلای جدید در سراسر جهان ثبت کرده است.

پس از اینکه ویروس کرونا اولین‌بار در اواخر سال 2019 در چین ثبت شد، به سرعت تقریبا در هر گوشه جهان گسترش یافت و شیوع آن در مارس 2020 به عنوان بیماری همه‌گیر اعلام شد.

در ماه گذشته، ایالات متحده، بریتانیا، روسیه، ترکیه و اوکراین بیشترین موارد جدید ابتلا را ثبت کرده‌اند، در حالی که 581میلیون دوز واکسن در سراسر جهان تزریق شده است.

ایالات متحده با 745هزار و 836 جان‌باخته، بیشترین تلفات کووید را دارد و پس از آن هند (با 458هزار و 437 فوتی) قرار دارد. آمار رسمی تلفات روسیه به ۲۳۵هزار و 318 نفر می‌رسد، اگرچه تحلیل مستقل از تلفات در روسیه از سوی مسکوتایمز نشان می‌دهد رقم واقعی ممکن است تا سه برابر بیشتر باشد.

ارقام دولت بریتانیا نشان می‌دهد در هفت روز گذشته 284هزار و 58 مورد جدید ابتلا به ویروس ثبت شده است؛ ارقامی که آخرین‌بار در اوج‌ جولان ویروس در  ژانویه و جولای در بریتانیا مشاهده شده است. در هفته گذشته، 1099 نفر در بریتانیا طی 28 روز پس از مثبت‌شدن آزمایش، جان باختند و آمار رسمی قربانیان را به 163هزار و 515 نفر رساندند.

تقریبا 80درصد از جمعیت 12 ساله و بالاتر در بریتانیا دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و 86.9درصد حداقل یک دوز واکسن را زده‌اند.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.