کلاهبرداری با عنوان «اد بزن، وجه دریافت کن»

این فرد با ارسال لینک حاوی بدافزار، موجودی حساب قربانی را خالی می‌کرد

تبهکاری که به بهانه کاریابی و کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد. این مجرم به بهانه افزایش اعضا در کانال و گروه تلگرامی، حساب کاربران را خالی می‌کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی در تشریح این خبر گفت: «در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتای استان خراسان‌رضوی و ارایه شکواییه‌هایی مبنی‌بر کلاهبرداری شخصی نامعلوم از طریق پیشنهاد کاریابی به آنان در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت. در این روش کلاهبرداری با عنوان «اد بزن، وجه دریافت کن»، مجرمان سایبری با تبلیغ کاریابی از کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام می‌خواهند به‌ازای جذب ممبر، پولی را دریافت کنند. آنها از اعتماد افراد متقاضی کار و فعالیت در این شبکه اجتماعی سوء‌استفاده می‌کردند. از این طریق با ارسال لینک حاوی بدافزار، به بهانه پرداخت پول و عضویت، به اطلاعات حساب بانکی کاربر دست یافته و موجودی حساب قربانی را خالی می‌کردند.»

جهانشیری ادامه داد: «در تحقیقات پلیس مشخص شد تعداد قابل توجهی با این شیوه و شگرد مشابه در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار شده‌اند. کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی، متهم این پرونده‌ها را شناسایی کردند. آنها طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی او را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر کردند. متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرم خود شد. او با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت. با این حال با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده، لب به سخن گشود. او در مقابل پلیس به جرم خود اعتراف کرد.»

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی افزود: «با بررسی کارشناسان پلیس فتا از حساب‌های فیشینگ‌شده مشخص شد قربانیان این ترفند کلاهبرداری تعدادی از افراد سراسر کشور بودند. در این رابطه تعدادی سیم کارت و حساب اجاره‌ای نیز پیدا شد. با توجه به قرار صادره برای متهم، میزان و رقم دقیق کلاهبرداری در دست بررسی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.