جوکر در قطار هالووین

یک مرد ژاپنی روز هالووین در لباس جوکر با چاقو به مسافران متروی توکیو حمله کرد

یک مرد ۲۴ ساله ژاپنی که لباس جوکر بر تن داشت روز هالووین با چاقو به مسافران یکی از خطوط متروی توکیو حمله و ۱۷ نفر را زخمی کرد و سپس واگن قطار را به آتش کشید.

یک مرد ۲۴ ساله ژاپنی که لباس جوکر بر تن داشت روز هالووین، ۳۱اکتبر، با چاقو به مسافران یکی از خطوط متروی توکیو حمله و ۱۷نفر را زخمی کرد. این حمله در قطار «کیو» در نزدیکی ایستگاه کوکوریو در حومه غربی شهر اتفاق افتاد. پس از آنکه مسافران شروع به فرار در واگن‌ها کردند، ضارب در قطار آتش‌سوزی به راه انداخت.
شاهدان عینی گفته‌اند که آنها اول فکر می‌کردند که این حمله بخشی از یک نمایش هالووین است، زیرا ضارب لباسی شبیه جوکر در فیلم بتمن بر تن داشت. ویدیوهای پخش شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسافران تلاش دارند فرار کرده و از پنجره‌های قطار به بیرون بپرند. این حمله زمانی اتفاق افتاد که عده زیادی از مردم در راه میهمانی‌های هالووین بودند.
ضارب سریعاً دستگیر شده و به اتهام قتل ناموفق مورد بازجویی قرار گرفته است. نیروهای آتش‌نشانی نیز به محل حادثه اعزام شده و افسران پلیس پس از دستگیری متهم جهت تأمین امنیت مترو در محل مستقر شدند. شاهدان عینی گفته‌اند که ضارب چیزی شبیه چاقوی آشپزخانه در یک دست و یک بطری پلاستیکی در دست دیگر داشت.
این مرد که خود را «کیوتا هاتوری» معرفی کرد به مقامات گفت که می‌خواسته با کشتن مردم به مرگ محکوم شود. به گزارش رسانه‌های محلی این متهم به پلیس گفت که از یک حادثه  چاقوکشی که پیش‌تر در قطار اتفاق افتاده الهام گرفته است.
طی چند سال اخیر توکیو چندین بار شاهد حمله‌های مرگبار با چاقو بوده است. آگوست گذشته ۱۰نفر در یک قطار در توکیو توسط یک مرد با چاقو مورد حمله قرار گرفته و مصدوم شدند. در سال ۲۰۱۹نیز یک مرد به گروهی از دانش‌آموزان مدرسه که در کاواساکی منتظر اتوبوس بودند حمله کرده، دو نفر را کشته و حداقل ۱۸ نفر را زخمی کرد.

گوینده و مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Crux

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.