واکنش تند کاربران به اهدای ۲ هزار ماسک توسط کره جنوبی

جزئیات جدید از هدیه تحقیرآمیز سفیر کره جنوبی به یک بیمارستان در ایران!

در حالی که کره جنوبی میلیاردها دلار پول ایران را در همراهی با سیاست فشار حداکثری آمریکا بلوکه و خود را در تروریسم دارویی علیه ایران سهیم کرده است، سفیر این کشور در ایران در اقدامی توهین‌آمیز ۲ هزار عدد ماسک را به یک بیمارستان خصوصی در تهران اهدا کرد

: اقدام عجیب سفیر کره جنوبی در ایران در رسانه‌ای کردن اهدای یک کارتن ماسک در حالی بازتاب‌های گسترده و بسیار منفی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته که سئول دست‌کم بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار به ایران بدهکار است. از این رو، اهدای فقط ۲ هزار عدد ماسک که این روزها اصلا دغدغه مردم ایران نیست به یک بیمارستان خصوصی و انتشار تصاویر آن خشم برخی از کاربران را در پی داشته است.

روز یکشنبه سفارت جمهوری کره (کره جنوبی) در توییتر این سفارتخانه از اهدای ۲ هزار ماسک کی‌اف۹۴ به بیمارستانی در تهران خبر داد.

در این توییت آمده بود: «۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کووید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.»

گفتنی است، هر بسته یکصد عددی ماسک کی‌اف۹۴ (kf۹۴) بین ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار وون کره یعنی ۱۰ الی ۱۳ دلار است که ۲ هزار ماسک حدود ۲۰۰ الی ۲۶۰ دلار می‌شود.

واکنش تند کاربران به توییت جنجالی سفارت کره جنوبی در تهران

این اقدام سفیر کره جنوبی در حالی که هفت میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های سئول بلوکه شده و امکان دسترسی ایران به این دارایی‌ها آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا فراهم نشده، واکنش‌های کاربران در توییتر را به همراه داشت:

ایران نیاز چندانی به اقلام اهدایی شما ندارد. بیش از همه دنبال آزاد کردن میلیاردها دلار اموال ملت ایران باشید که به‌دلیل عدم‌استقلال واقعی شما از آمریکا، بلوکه کرده‌اید.

واقعا زحمت کشید آقای سفیر. شما اموال ملت ایران رو دزدیده‌اید! بعد آقای سفیر ماسک اهدا می‌کنه؟

مردم ایران فریب این ژست شما را نخواهند خورد. ۷ میلیارد دلار اموال ایران را از ترس آمریکا بلوکه کرده‌اید؛ درصورتی‌که چند دهه بازار ایران در اختیار کمپانی‌های شما بوده است. بابت این کار هرگز از طرف ایران بخشیده نخواهید شد و در آینده جایی در روابط ملت ایران نخواهید داشت.

وقاحت عجیبی می‌خواهد که با ۷ میلیارد دلار بدهی این توییت را بزنند. جناب سفیر یون شماره کارت بدهند ما ۴ میلیون تومان هزینه ۲ هزار عدد ماسک کی اف۹۴ را واریز کنیم. لازم نکرده ایشان مردم ایران را نجات دهند.

ایران خودش ماسک تولید می‌کنه و ظرفیت صادر کردنش رو هم داره. شما اون پول‌های بلوکه شده رو آزاد کنید. سیرک انسان‌دوستانه‌تون رو تموم‌ کنید.

شما جیب ما را نزن، ماسک پیشکش مردم، کارمندهای محترم سفارت.

خرج چو از کیسه مهمان بود، حاتم طائی شدن آسان بود

با توجه به اینکه ۹.۲ میلیارد دلار دارایی‌های ایران را مسدود کردید، می‌شه گفت هر ماسک را ۴.۶ میلیون دلار حساب کردید.

واکنش سفارت کره جنوبی به انتقادها از اهدای ماسک‌های جنجالی

به دنبال اقدام جنجالی سفارت کره جنوبی در تهران در اهدای 2 هزار ماسک به بیمارستانی در تهران این سفارتخانه در توییتر به انتقادها واکنش نشان داد.

سفارت کره جنوبی در این توییت آورده است: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغانستان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار، از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل یک میلیون واکسن آسترازنکا، یک میلیون ماسک و کیت‌های پی‌سی‌آر می‌باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران چه گفت؟

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود درخصوص اهدای 2 هزار ماسک گفت: «این را فعلاً در حد طنز نگه می‌داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان دادند با آنچه دولت کره در قبال ایران نشان داده شاید به نوعی نارضایتی دارند و این را در موضوعات مختلف احساس می‌‌کنیم. ما چند موضوع را از هم جدا می‌کنیم. موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره در قبال پول‌های بلوکه شده ایران در کره است از برخی مسائل دیگر جدا می‌کنیم و تلاش کردیم کمترین تأثیر را بر روابط دوجانبه بگذارد. فکر می‌‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست ملت دیگری در جیبش باشد. پول‌های جمهوری اسلامی ایران باید برگردد و اینها پول‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران است. تلاش‌هایی صورت گرفته، ولی به اندازه کافی نبوده است. با هر دو طرف در ارتباط بودیم هم بانک مرکزی ایران و هم طرف کره‌ای، یک اراده‌ای وجود دارد ولی محقق نشده است و باید سعی کنیم محقق شود.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.