خداحافظی تیم ملی والیبال با ستاره‌ها!

داورزنی تاکید کرده روند جوانگرایی در تیم ملی ادامه دارد و شاید موسوی و غفور هم بعد از معروف کنار بروند

رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه اخیر اعلام کرده فقط شاید برای المپیک پاریس تیم ملی نیاز به نفرات نامدار و باتجربه خود داشته باشد.

والیبال ایران طی ماه‌های اخیر روزهای پرفرازونشیبی را سپری کرد. چند ماه مانده به آغاز رقابت‌های المپیک بود که ولادیمیر آلکنو به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد؛ تصمیمی که با تعریف‌وتمجید و البته برخی انتقادات نیز همراه بود. همانطور که پیش‌بینی می‌شد والیبال ایران نتوانست در رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان عملکرد قابل قبولی داشته باشد. البته سرمربی روس نیز تاکید کرده بود که به لیگ ملت‌ها تنها به‌عنوان مسابقاتی به منظور آمادگی برای حضور در المپیک نگاه می‌کند و به همین دلیل انتقاد خاصی نیز به تیم ملی بابت عدم نتیجه‌گیری در این بازی‌ها مطرح نشد.

این امیدواری وجود داشت که والیبال ایران با هدایت یکی از بزرگ‌ترین سرمربیان دنیا یعنی ولادیمیر آلکنو نتایج خوبی در المپیک توکیو کسب کند. ما حتی در بازی ابتدایی خود لهستان قدرتمند را شکست دادیم اما سه باخت پیاپی برابر کانادا، ایتالیا و ژاپن باعث شد که والیبال ایران حذف تلخی را از المپیک تجربه کند.

طبیعی بود که این نوع حذف از المپیک ترکش‌های قابل توجهی را برای والیبال ایران در پی داشته باشد. در اولین مرحله چند روز بعد از المپیک بود که سعید معروف با انتشار پست اینستاگرامی خداحافظی خود را از بازی‌های ملی اعلام کرد. همچنین ایران اخیرا در حالی فاتح مسابقات آسیایی شد که دو ستاره باتجربه تیم ملی یعنی سیدمحمد موسوی و امیر غفور نیز در این بازی‌ها حاضر نبودند تا احتمال خداحافظی آنها هم قوت بگیرد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره احتمال بازگشت معروف، موسوی و غفور به تیم ملی صحبت کرده و اخبار جالبی را در خصوص جوانگرایی در والیبال داده است. او در بخشی از صحبت‌های خود به این ابهام بزرگ یعنی آینده سه ستاره نامدار در تیم ملی واکنش نشان داد.

خداحافظی سعید معروف از تیم ملی قابل پیش‌بینی بود و رئیس فدراسیون نیز صحبت خاصی در این مورد انجام نداد تا این اتفاق، تمام شده به‌نظر برسد. در مورد موسوی و معروف اما واکنش داورزنی متفاوت بوده و او اعلام کرده که بسته به شرایط در آینده ممکن است تیم ملی برای مسابقات المپیک پاریس به آنها احتیاج داشته باشد. در واقع رئیس فدراسیون والیبال ایران تاکید کرد که در مسابقات آسیایی، لیگ جهانی و جهانی پیش رو، تیم ملی ترجیح می‌دهد که بیشتر جوانان را محک بزند و تنها در صورت نیاز تیم ملی و آمادگی کامل غفور و موسوی، ممکن است آنها برای حضور در المپیک پاریس شانس داشته باشند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.