تولد کرونایی گوگل

غول موتور جستجو، 22 ساله شد

گوگل که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است، امروز ۲۲ ساله می‌شود و لوگوی مناسبتی خود را با توجه به این تولد و دوران کرونا تغییر داده است.

شهروندآنلاین- غول موتور جستجوی گوگل ، مناسبت های خاص را با انیمیشن و کارتون های متنوع جشن می‌گیرد، روز یکشنبه تولد 22 سالگی خود را با یک انیمیشن خاص گرامی داشت.به گزارش ایندین اکسپرس این شرکت فناوری که در سپتامبر سال 1998 تأسیس شد ، زاییده ذهن لری پیج و سرگئی برین بود؛ زمانی که آنها دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا بودند.

Google Doodle  یا همان انیمیشن های مناسبتی گوگل، برای بیست و دومین سالگرد تولد Google لوگوی مناسبتی خود را هماهنگ با روزگار کرونایی تغییر داده.

این انیمیشن ، به وضوح  وضعیت موجود  همه دنیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا را در نظر گرفته ؛ جایی که مردم مجبور شده اند در خانه بمانند اما برای برقراری ارتباط با دیگران به فناوری وابسته‌اند

G دور افتاده از دوستانش

یک حرف «G» خندان درحالی تولدش را با یک کیک وچند هدیه جشن می گیرد که با دوستان خود ارتباط تصویری بوسیله لب‌تاب برقرار کرده است. دوستان G هم نزدیکترین ها به او هستند که در شرایط فاصله گذاری اجتماعی از آنها فاصله گرفته و در کنارش نیستند؛آنها حروف باقیمانده واژه گوگل یعنی “oogle” هستند.

این انیمیشن ، به وضوح  وضعیت موجود  همه دنیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا را در نظر گرفته ؛ جایی که مردم مجبور شده اند در خانه بمانند اما برای برقراری ارتباط با دیگران به فناوری وابسته‌اند.

اصطلاح “Google” از اصطلاح ریاضیات “googol” مشتق شده ؛ عددی معادل 10 که به توان 100 رسیده و به شکل فعلی به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد افزوده شد.

موتور جست‌وجوی گوگل در ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۸ (۵ مهر ۱۳۷۷) به طور رسمی متولد شد.

 

اگرچه موتور جست‌وجوی گوگل در ابتدا تحت تأثیر موتورهای جست‌وجویی مانند “اسک” (Ask ) و “یاهو” (Yahoo) قرار گرفت اما اکنون با ۶۳ هزار جست‌وجو در هر ثانیه پربازدیدترین و محبوب‌ترین وب‌سایت جهان است

«لری پیج» (Larry Page) و «سرگی برین» (Sergey Brin) دو دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد در این روز مقاله‌ای در مورد راه‌اندازی نمونه‌ی اولیه‌ی یک «موتور جست‌وجو در مقیاس بزرگ‌” منتشر کردند.

این دو دانشجو، نوشته بودند: «ما نام سیستم خود را گوگل گذاشتیم، زیرا شیوه‌ی بیان رایج برای واژه‌ی گوگُل (Googol) است ؛ این واژه با هدف ما برای ساخت یک غول موتور جست‌وجوگر متناسب است.”

22 ساله با چند میلیارد دلار سرمایه

اگرچه موتور جست‌وجوی گوگل در ابتدا تحت تأثیر موتورهای جست‌وجویی مانند «(اسک (Ask ) و «یاهو” (Yahoo) قرار گرفت اما اکنون با ۶۳ هزار جست‌وجو در هر ثانیه پربازدیدترین و محبوب‌ترین وب‌سایت جهان است.

گوگل امروز در جایگاه یک شرکت چند میلیارد دلاری ایستاده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.