خودسوزی تلخ زن ماکویی از شایعه تا واقعیت

آتش زدن یک زن توسط شوهرش در یکی از روستاهای ماکو سوژه شبکه‌های اجتماعی شد، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است. در شبکه‌های اجتماعی مجازی، شایعه‌ای با این عنوان که مردی در یکی از روستاهای شهرستان ماکو، همسر باردارش را به این خاطر که فرزند ششم آنها نیز دختر بوده به آتش کشیده و او نیز به سبب شدت سوختگی جان باخته است. این در حالی است که پس از انتشار این شایعه، برخی منابع خبری رسمی این رخداد را تکذیب کردند.

فرماندار و رئیس شورای تامین ماکو گفت: «طی روز گذشته موضوع آتش زدن یک زن توسط شوهرش در یکی از روستاهای این شهرستان در رسانه‌ها انعکاس یافت که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، این موضوع تکذیب می‌شود.»

حدود سه هفته قبل در پی اختلاف خانوادگی در روستای «قوریشکاک» ماکو، زنی اقدام به خودسوزی کرده و بعد از بستری شدن در بیمارستان فجر ماکو به‌علت شدت سوختگی به ارومیه اعزام و به‌علت سوختگی بالا متأسفانه جان خود را از دست داده بود.

فرماندار ماکو ادامه داد: «طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و بررسی‌های صورت گرفته، این فرد حتی باردار هم نبوده و سخن رسانه‌ها در این خصوص نیز کذب است.»

محمدی بیان کرد: «بعد از فوت این بانوی ماکویی، پرونده قضائی هم برای همسر او تشکیل شد ولی دلایلی برای قتل این زن توسط شوهرش پس از تحقیقات قضائی از سوی این مراجع ثابت نشده و این فرد نیز با قید وثیقه آزاد شده است.»

دستور ویژه دادستان ماکو در پرونده خودسوزی

احمدعلی خادم‌عرب‌باغی با اشاره به خودسوزی و فوت یک زن در این شهرستان اظهار داشت: «در حال حاضر، اینکه قتلی انجام شده یا نشده، محرز نشده است و حتی اینکه گفته شده که این زن باردار و جنینش دختر بوده، در کل صحت ندارد.

بنابراین آزمایش‌های بیمارستانی نشان داده که این زن باردار نبوده و بنابراین هم‌اکنون کشف نشده که اصل ماجرا، قتل یا خودسوزی بوده است.»

دادستان ماکو در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه از همسر این زن پس از خودسوزی تحقیقات صورت گرفت، اظهار داشت: «همسر این زن هیچ زمانی بازداشت نشد و دلیلی بر این مسأله وجود نداشت و اینکه گفته می‌شود اختلافات خانوادگی با خانواده همسر داشته است نیز صحت ندارد.

در حال حاضر پزشکی قانونی نظر قطعی خود را به دادستانی ارایه نداده است چون باید کالبدشکافی و سم‌شناسی انجام شود و شاید نتیجه سم‌شناسی تا سه ماه به‌طول انجامد.

بنابراین هم اینک پرونده در حال رسیدگی است و منتظر پاسخ سم‌شناسی بوده و همچنین پیگیر هستیم که پزشکی قانونی به‌سرعت نتیجه را اعلام کند.»

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.