اولین شکست پرسپولیس و یک دنیا حاشیه

بسیاری از طرفداران و کارشناسان بعد از شکست، یحیی گل‌محمدی را محکوم کردند

اگرچه یحیی گل‌محمدی سعی کرد باخت پرسپولیس به آلومینیوم را گردن برخی فشارهای بیرونی بیندازد اما در فضای مجازی نقدهای تندی علیه او مطرح شده است.

شهروند آنلاین: در شرایطی که طرفداران پرسپولیس انتظار داشتند تیم‌شان در هفته سوم لیگ برتر هم یک برد دیگر به‌دست بیاورد و در کورس قهرمانی با قدرت به کارش ادامه بدهد، اما شکست یک بر صفر در اراک مقابل آلومینیوم آنها را غافلگیر کرد.

پرسپولیس در روزی که هرگز مثل دو بازی گذشته نبود و عملکرد خوبی به نمایش نگذاشت مقابل آلومینیوم بازنده شد و آمار و ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که تیم یحیی گل‌محمدی عملکرد خوبی در این مسابقه نداشته است. همین که سرخ‌پوشان در طول مسابقه یک شوت در چارچوب نداشتند به‌خوبی نشان‌دهنده آن است که چقدر بازیکنان در میدان اراک ضعیف کار کردند.

با وجود این نمایش نه چندان خوب اما یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بعد از بازی حرف‌هایی را بر زبان آورد که به مذاق طرفداران فوتبال خوش نیامده است. او از دست‌های پشت پرده و فشارهای بیرونی حرف زد و گفت: «دنبال این نیستیم که بهانه بیاوریم یا دنبال علت باشیم. اینکه چرا تیم در این وضعیت افتاده، واقعا نمی‌خواهم موشکافانه آن را بررسی کنیم و دلایل این اتفاقات را پیدا کنیم. همه می‌دانند بالاخره پس از 5 دوره قهرمانی متوالی، سنگ‌اندازی زیادی می‌شود و دوست ندارند این تیم موفق شود. شاید خودم هم (امیدوارم اینطور نباشد و اشتباه کرده باشم) یکی از پروژه‌ها، برای شکست پرسپولیس باشم. امیدوارم واقعا این اتفاق نیفتاده باشد. امیدوارم اشتباه کرده باشم اما وقتی اتفاقاتی که برای این تیم افتاده را کنار هم می‌گذاریم، فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد که پرسپولیس موفق نباشد. حالا بعد از باخت هم هست و بعضی‌ها فکر می‌کنند دنبال بهانه هستیم. باید بیشتر تلاش کنیم.»

این اظهارنظر گل‌محمدی بازتاب‌های مختلفی در فضای مجازی داشته است. اگرچه سرمربی موفق سرخ‌پوشان همچنان مورد حمایت بسیاری از طرفداران این تیم است اما در بین هواداران پرسپولیس کم نبودند افرادی که به یحیی بعد از شکست تاختند و او را فردی دانستند که دنبال بهانه‌جویی است.

نکته مهم در این خصوص انتقادهایی است که به عملکرد پرسپولیس در طول 90 دقیقه دیدار با آلومینیوم به این تیم می‌شود. واقعیت این است که پرسپولیس نیمه اول این بازی را خوب‌ شروع نکرد و از همان ابتدا در میانه زمین قافیه را به هافبک‌های آلومینیوم اراک باخته بود، در حالی که تنها موقعیت‌های پرسپولیس در این بازی ضربات ایستگاهی بودند، آلومینیوم اراک بارها به شیوه‌های مختلف دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. آنها از ضربات ایستگاهی و کرنر گرفته تا پاس‌های بلند به پشت دفاع پرسپولیس دروازه تیم سرخپوش را تهدید کردند. در نیمه اول هرچه بود دو تیم موفق نشدند گلی وارد دروازه تیم مقابل کنند.

به اعتقاد برخی کارشناسان پیش از نیمه‌ دوم بازی، یحیی گل‌محمدی دو تعویض عجیب انجام داد که شاید بزرگ‌ترین اشتباهات او در این بازی بودند، اشتباهاتی که باعث شدند سه امتیاز از دست برود و تقدیم آلومینیوم شود. گل‌محمدی زوج حمله خود یعنی عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی که سه گل از پنج گل پرسپولیس در این فصل را به ثمر رسانده بودند را بیرون آورد و به‌جای آنها حامد پاکدل و سعید آقایی را به بازی فرستاد.

اگرچه سرمربی موفق سرخ‌پوشان همچنان مورد حمایت بسیاری از طرفداران این تیم است اما در بین هواداران پرسپولیس کم نبودند افرادی که به یحیی بعد از شکست تاختند و او را فردی دانستند که دنبال بهانه‌جویی است.

خیلی‌ها بر این باورند دلیل اینکه دو مهاجم اصلی تیم بیرون بروند و مهاجمی که سومین بازی‌اش را در پرسپولیس انجام می‌دهد به تنهایی به خط حمله برده شود چیست؟ آن هم زمانی که پرسپولیس مشکل گلزنی دارد و تیم حریف هم با پرس بالای خود خطرآفرین است و هر لحظه امکان دارد گل بزند؟ پس از گل آلومینیوم اراک یحیی هیچ مهره هجومی که بتواند بازی را برای پرسپولیس دربیاورد نداشت و به ناچار رضا دهقانی که هیچ دیداری را بازی نکرده بود، وارد زمین شد.

در کنار این موضوعات واکنش یحیی گل‌محمدی بعد از دریافت گل از آلومینیوم هم مورد انتقاد است؛ خیلی از کامنت‌ها در فضای مجازی حکایت از آن دارد که چرا بعد از دریافت گل در دقیقه 67 با وجود داشتن زمان کافی برای جبران کادرفنی پرسپولیس عملا پلنی برای مقابله نداشته و روی به بازی مستقیم آن‌هم با استفاده از یک مدافع در خط حمله آورده است؟

از طرف دیگر آلومینیوم اراک در این بازی به‌خوبی از جلو به پرسپولیس فشار آورد و پرس کرد که سرخ‌ها نتوانستند از این پرس جان سالم به‌در ببرند. کاری که الهلال نیز انجام داده بود و هر تیمی که در آینده نیز انجام دهد شاید نتیجه خوبی برابر پرسپولیس بگیرد.

مجموعه این اتفاقات باعث شده تا نقدهای زیادی به یحیی گل‌محمدی وارد شود؛ علاوه بر طرفداران تیم‌های غیر از پرسپولیس که صحبت‌های سرمربی این تیم بعد از باخت را برنمی‌تابند، پرسپولیسی‌ها نیز گاها از این صحبت‌ها ناراحتند و اعتقاد دارند گل‌محمدی باید شرایط بهتری را برای تیمش مهیا کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.