برخورد جدی در انتظار تهرانی‌های بدون ماسک

استاندار تهران از اعمال محدودیت های جدید کرونایی در پایتخت خبر داد

شهروندآنلاین|تهران به عنوان شهر پایلوت نظارت بر استفاده از ماسک انتخاب شد. نظارتی که ظاهرا قرار است با جدیت بیشتری اعمال شود. روز شنبه رئیس جمهور هم در صحبت‌هایش بر لزوم سختگیری بیشتر در قبال کسانی که بدون ماسک در اماکن عمومی حضور پیدا می‌کنند، تاکید داشت.

انتخاب تهران به عنوان نخستین شهر برای اجرای این طرح شاید به این خاطر استکه اوضاع پایتخت وخیم شده. مسئولان بهداشت و درمان طی روزهای گذشته بارها به این موضوع اشاره کردند که شرایط تهران بحرانی شده است.
حالا در شرایطی که ستاد کرونای استان تهران، اوضاع پایتخت و مناطق اطراف را قرمز و بحرانی اعلام کرده. استاندار تهران از انتخاب پایتخت برای پایلوت نظارت جدی بر استفاده از ماسک و لزوم اعمال محدودیت‌های بیشتر خبر داده است.
انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران درباره روند شیوع کرونا ویروس در استان تهران گفت:«تعطیلات سبب شده که امروز روند مراجعان سرپایی و میزان بستری بیماران در بخش ویژه رو به افزایش باشد که این امر، شرایط را برای مدیریت و خدمت رسانی سخت تر می‌کند.»
به گفته بندپی تهران به عنوان پایلوت انتخاب شده تا برخی از محدودیت ها به ویژه در مورد استفاده از ماسک اعمال شود، تا هر فردی که از ماسک استفاده نکند خدمت به او ارائه نشود و هر کارمندی که بخواهد خدمت به چنین فردی ارائه کند خلاف آیین نامه عمل کرده است که این مصوبه به همه دستگاه های اجرایی و ملی ابلاغ شد.
به گفته بندپی درجلسه ستاد ملی این امر مصوب شد که استانداران از اختیارات استانی برای بازگشت و اعمال برخی محدودیت ها استفاده کنند. با این شرط که ستادهای استانی پیشنهادهای خود را به دو وزیر بهداشت و کشور ارسال کنند و پس از تایید اجرایی شود.
استاندار تهران درباره بازگشت محدودیت های مورد نظر هم توضیح داد:« پیشنهاد استان این است که تعطیلی ورزش‌هایی که برخورد فیزیکی دارند، همچنین استخرهای شنا، قهوه خانه‌ها، نماز جمعه و تالارها تداوم پیدا کند تا نسبت به مدیریت بیماری در شرایط شروع فصل پاییز، شیوع آنفلولانزا و سرما، تراکم جمعیت و غیره اقدام شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.