نگرانی وزیر بابت مکمل‌ها؛ 200 باشگاه پلمب شد!

وزیر ورزش از پملب 200 باشگاه ورزشی در سال 98 به دلیل استفاده از مکمل‌های غیرمجاز خبر داد

گستردگی استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی باعث نگرانی جدی وزیر ورزش هم شده است.

بارها در سال‌های اخیر رسانه‌های مختلف درباره اثراتی که مکمل های غیرمجاز بر بدن‌های جوان‌های ورزشکار می‌گذارد، مطالبی را منتشر کردند، اما گویا به واسطه دخالت چند نهاد و سازمان در این ماجرا، قرار نیست کسی ورودی جدی به موضوع استفاده از مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی داشته باشد.

اگر سری به باشگاههای بدنسازی که در هر محله تهران حداقل دو، سه شعبه دارند، بزنید؛ خیلی راحت مشاهده می‌کنید که مربیان به ورزشکاران جوان و تازه وارد مکمل‌های غیرمجاز را توصیه می‌کنند و می‌فروشند. حتی گاهی اوقات کار به جایی رسیده که برخی از پزشکان معتقدند استفاده از این مکمل‌ها به صورت دائم باعث بیماری‌های جدی و مرگ افراد هم می‌شود.

این روزها نمایشگاه تجهیزات ورزشی در تهران دایر شده و دیروز که وزیر ورزش در آن حاضر شد، برخی درباره تعداد بالای غرفه‌هایی که دستگاه‌های بدنسازی و مکمل‌ها را تبلیغ می‌کنند، پرسیدند.

سلطانی‌فر هم در پاسخ به این سوال گفت: «در زمینه مکمل‌های ورزشی نگرانی ما جدی است؛ خصوصا در مورد موادی که امروز به صورت غیررسمی در باشگاه‌های بدنسازی توزیع می‌شود. سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ باشگاهی که اقدام به توزیع مواد نیروزای غیرواقعی و جعلی کرده بودند، پلمب شدند. زیرا سلامت ورزشکاران و جوانان برای ما اهمیت زیادی دارد. تلاش ما بر این است تا سال به سال نظارت‌ها جدی‌تر صورت بگیرد.»

فدراسیون بدنسازی، وزارت ورزش و حتی وزارت بهداشت باید روی این مکمل‌ها و اتفاقاتی که در باشگاههای بدنسازی رخ می‌دهد، نظارت داشته باشند؛ اما به نظر می‌رسد تاکنون این نظارت چندان دقیق نبوده و یا حداقل نیاز به دقت بیشتری دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.