کارمندان واکسینه‌نشده در خطر اخراج!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 3 نوامبر 2021

گرمایش زمین، جنگل‌ها را به آتش می‌کشد و ویرانی به بار می‌آورد. حالا سران جهان در گلاسگو می‌خواهند آتشی را که به جان زمین افتاده، خاموش کنند، با توافق بر سر کاهش انتشار گاز متان و نجات جنگل‌ها در اجلاس اقلیمی COP26. روزنامه‌ها در کنار موضوعات اقلیمی، به مسائل دیگری هم توجه کرده‌اند از جمله کارمندان واکسینه‌نشده‌ بخش مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا که در خطر ترک اجباری حرفه خود و در واقع اخراجند و مصائب پاندمی برای چاق‌ترین مرد جهان.

گاردین

با ادامه اجلاس اقلیمی COP26 در گلاسگو، موضوعات‌ آب‌وهوایی بر بسیاری از صفحات اول روزنامه‌ها حاکم است. «آتش‌سوزی‌های ویرانگر 2021، به‌دلیل گرمایش جهانی» عنوان گزارش اصلی گاردین است. گزارش گفته: «تجزیه‌وتحلیل‌های جدید اداره هواشناسی بریتانیا نشان می‌دهد موج گرما و آتش‌سوزی‌های جنگلی که تابستان امسال باعث ویرانی گسترده در اروپا شد، بدون گرمایش جهانی اتفاق نمی‌افتاد. این تحقیق «یادآوری صریح و قوی» به رهبران جهان در کنفرانس اقلیمی گلاسگوست که گرمایش جهانی خسارات وحشتناکی به زندگی و معیشت وارد می‌کند.»

تصویر اصلی هم آتش‌سوزی جنگل‌ها در Evia، دومین جزیره بزرگ یونان از نظر وسعت و جمعیت، را در آگوست امسال نشان می‌دهد، سالِ وفور حوادث اقلیمی مرتبط با گرمایش زمین.روزنامه گاردین

نیویورک‌تایمز

«کشورها برای کاهش انتشار گاز متان و نجات جنگل‌ها، توافق کردند» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز از اجلاس اقلیمی «کاپ 26» در گلاسگوی اسکاتلند است. در گزارش آمده: «رهبران جهان که در اجلاس مهم آب‌و‌هوایی گرد هم آمده‌اند، روز سه‌شنبه برای پایان‌دادن به جنگل‌زدایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قوی متان، به توافقات جدیدی رسیدند.»

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز هم بر انتخاب شهردار جدید نیویورک متمرکز است. در گزارش آمده: «اریک آدامز، مأمور سابق پلیس نیویورک که به توجه و تمرکز شدید بر عدالت نژادی شهره است، سه‌شنبه (دوم نوامبر) به‌عنوان صدودهمین شهردار نیویورک و دومین شهردار سیاهپوست در تاریخ این شهر انتخاب شد.» آدامزِ دموکرات توانست رقیب خود از حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات شهرداری شکست دهد.

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «اریک آدامز سه‌شنبه شب در میهمانی پیروزی در بروکلین. او دومین شهردار سیاه‌پوست در تاریخ شهر نیویورک خواهد بود.»روزنامه نیویورک‌تایمز

دیلی‌میرور

«60 هزار مراقب مواجه با اخراج » عنوان گزارش اصلی دیلی‌میرور است. روزنامه بر مشکلات مربوط به عرضه واکسن تمرکز کرده  و گزارش داده: «سیستم مراقبت‌های اجتماعی ممکن است تا مرز فروپاشی پیش برود، چرا که 60هزار کارمند واکسینه‌نشده در عرض چند روز ممکن است مجبور به ترک این حرفه و در واقع با اخراج مواجه شوند. با وجود 105هزار پست خالی در این بخش، ساجد جاوید، وزیر بهداشت اصرار دارد که همه کارکنان یا باید واکسن کووید را دریافت کنند یا شغل خود را ترک کنند.»

تصویر اصلی دیلی‌میرور با این توضیح همراه است: «چاق‌ترین مرد جهان: وزنم در قرنطینه زیاد شد، حالا به درمان نیاز دارم.» در گزارش آمده: «وضعیت پل میسون بعد از عمل جراحی به طرزی باورنکردنی تغییر کرد، اما همه‌گیری به‌شدت به او ضربه زد. میسونِ 60 ساله، چاق‌ترین مرد سابق جهان فاش کرده است که در طول همه‌گیری، برای مقابله با افسردگی آنقدر چیپس‌ بلعیده که وزنش زیاد شده است.»روزنامه دیلی میرور

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.