رشادت‌های امدادگران هلال احمر برای همیشه در یادها می ماند

تجلیل از 40 ایثارگر حوزه سلامت دفاع مقدس

در مراسمی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر از 40 نفر از ایثارگران حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دوران دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه 6 مهرماه ‌‌با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی، دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، دکتر شاهین محمدصادقی، رئیس بسیج جامعه پزشکی ‌و جمعی از ایثارگران و‌ رزمندگان عرصه سلامت که در دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور داشتند، برگزار شد.

دکتر کریم همتی در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت و فعال حوزه دفاع مقدس به نقش پررنگ امدادگران در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رشادت‌های داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای همیشه در تاریخ، یاد و ذهن ملت ایران به یادگار خواهد ماند.

در این مراسم دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت : درسی که از دفاع مقدس این بود که هر جا ایستادیم و بر اصولمان تکیه کردیم و متحد و متفق بودیم، برنده میدان مبارزه بوده ایم. وفاق و همدلی، همه الگو‌های زنده شده دفاع مقدس بود.

وزیر بهداشت در ادامه به روز‌های کرونایی و پیشینه ورود این ویروس منحوس به کشور اشاره کرد و گفت ما جبهه آرایی و سنگر ساختن را از روز‌های آغازین شروع کردیم. باید آوینی دیگری می‌آمد تا این تصاویر را روایت می‌کرد.

دکتر نمکی افزود: با تجربه دفاع مقدس سعی کردیم اگر نسیمی وزید این ویروس را طوفان در نظر گرفتیم. ما با تمام کمبود در اردیبهشت مرگ‌ها را به روزی ۳۰ نفر رساندیم و صادر کننده برخی تجهیزات بودیم.

لازم به ذکر است، در این مراسم از۴۰ نفر از ایثارگران حوزه سلامت تجلیل و کتاب درسنامه دفاع مقدس هم رونمایی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.